بمناسبت روز جهانی اتیسم جشن با شکوهی در بندر ماهشهر برگزار شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:

بمناسبت روز جهانی اتیسم جشن با شکوهی با حضور اعضای شورای اسلامی ، مدیران مرکز اتیسم شکوفه های بندر ماهشهر ، خانواده های کودکان اتیسم ، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد بندر ماهشهر و همچنین مدیریت روابط عمومی شهرداری ، در پارک فردوس بندر ماهشهر برگزار شد. در این جشن ابتدا مدیر مرکز اتیسم شکوفه های بندر ماهشهر ضمن خیر مقدم به مدعوین در رابطه با اتیسم و اختلالات طیف آن ، روشهای آموزشی ، و تشخیصی اتیسم و راههای درمانی برای اتیسم توضیحاتی را ارائه نمود .

وی بیان داشت :اتیسم نوعی اختلال رشد عصبی است که باعث پردازش صحیح اطلاعات که توانایی فرد را در رشد و گسترش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی فرد مختل می کند به همراه داشتن الگوهای رفتاری کلیشه ای دیده می شود این اختلال در افراد مختلف علائم متفاوتی دارند.

ایشان در پایان سخنان خود افزودند : متأسفانه چون علت اصلی این بیماری مشخص نیست راه های پیشگیری از آن هم مشخص نیست در سراسر دنیا هیچ درمانی قطی دارویی برای آن وجود ندارد و داروهای مورد استفاده هم فقط برای کاهش علائم اتیسم کاربرد دارند نه درمان بیماری ، با اینکه اختلالات طیف اتیسم مادام العمر هستند اما افراد دارای اتیسم ، با آموزش های مستمر میتوانند از زندگی طبیعی تری برخوردار شوند .

مداخلات درمانی بر اساس بهترین روشها به منظور کمک دیگران ، دارای اتیسم طراحی شده اند این مداخلات موجب توسعه مهارتها ، فراگیری و یا ارتباط مؤثر ، مشارکت در زندگی خانوادگی و موفقیت در مدرسه می شوند .

خاطر نشان میشود : این جشن با شکوه با اجرای برنامه های کمدی شاد جهت کودکان مبتلا به اتیسم توسط مجریان توانمند صدا و سیما آقایان حاجیوند و سپهوند از مرکز صدا و سیمای استان خوزستان همراه بود گفتنی است : این جشن بزرگ با همکاری شهرداری بندر ماهشهر و مرکز اتیسم شکوفه های این شهر برگزار شد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.