بیانیه انجمن اسلامی معلمان بندر ماهشهر به مناسبت هفته نکوداشت مقام معلم

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بیانیه انجمن اسلامی معلمان بندر ماهشهر به مناسبت هفته نکوداشت مقام معلم
حمد و سپاس آفریدگاری را سزاست که اندیشه ها را به نور علم آرایش و سینه ها را به فزونی حلم نوازش نمود.
((هیچ جامعه ای ، فراتر از اندیشه معلمانش رشد نخواهد کرد))
امیرکبیر
با درود بیکران محضر همکاران ارجمند و ارادت صمیمانه به پیشگاه اصحاب تعلیم و تربیت که همواره در جهت ایفای رسالت خویش علیرغم ناملایمات و کاستی های روز افزون از هیچ تلاشی مضایقه نفرموده و امیدواری به آینده ، سختی های گذشته و حال را برایشان قابل تامل و تحمل می نماید .
اگر متولیان امر و تصمیم گیرندگان کلان ، به این باور برسند که اصلاح جامعه و پیشرفت آینده هر کشور به آموزش و پرورش وابسته بوده و حمایت از آن در اولویت برنامه ها قرار داده شود ، بسیاری از دل مشغولی ها مرتفع و ارتقاء عمومی در صور گوناگون محقق خواهد شد .
به تعبیر یکی از بزرگان ” دَرِ هر مدرسه ایی باز شود دَرِ زندانی بسته می شود”
چنانچه معلم با جمعیت خاطر و فارغ ازمشکلات معیشتی و تنگنا های اقتصادی ، بر فعالیت های آموزشی و تربیتی متمرکز گردد، می توان انتظار داشت ، مدرسه و فضای آموزشی نقش بسزایی در سوق دادن دانش آموزان به همزیستی مسالمت آمیز، احترام به قوانین اجتماعی و رفتارهای مدنی متناسب با عرف جامعه داشته باشد.
اگرچه دلسوختگان وادی علم و دانش در انجام وظایفشان قصوری نداشته اند ، شایسته و بایسته است زمینه های لازم برای ارائه خدمات بهتر این قشر فهیم و اندیشمند فراهم گردد.
بدیهی است در کنار تکریم معلم و حفظ شئونات ایشان ، برنامه ریزی های اصولی و متناسب با نیازهای جامعه ، بازنگری عمیق در تدوین کتب درسی و مفاهیم آموزشی و نیاز سنجی بازار کار و اشتغال کشور در یک طراحی مهندسی کارشناسی شده ،خواهد توانست رسالت واقعی شان را به بروز و ظهور رسانده و انسان های شاد ، موفق ، کار آمد و مسئولیت پذیر را متصور نمود.
ضمن گرامیداشت میلاد مهدی موعود (ع) و روز معلم ، تلاش هایتان را ارج نهاده ، موفقیت و سرافرازیتان را آرزو مندیم .
شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان بندر ماهشهر
🌺🌺🌺🌺🌺

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.