اولین همایش (نه به اعتیاد) با هدف پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در بندرماهشهر برگزار شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش عصرجنوب اولین همایش (نه به اعتیاد) با هدف پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان ها و آموزش راه های توانمند سازی گروه در معرض خطر به مناسبت هفته سلامت و روز جوان به همت مرکز مشاوره و معاونت امور دانشجویی و فرهنگی آموزشکده فنی و حرفه ای سما حضور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و دکترمحمد حیاتی و اعضاء فعال انجمن معتادان گمنام شهرستان بندر ماهشهربرگزار شد.

علی عبدالهی معاونت امور دانشجویی و فرهنگی آموزشکده با بیان اینکه پدیده شوم اعتیاد تبدیل به یک معضل جهانی شده است ، عنوان کرد: بدون شک دانشگاه ها و مراکز مرتبط ، با توجه به رسالت مهم فرهنگ سازی اسلامی میتوانند نقش حیاتی در عرصه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ایفا نمایند.

به گزارش عصرجنوب در ادامه این همایش با حضور سرگرد نجم آبادی رئیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بندر ماهشهر ، دکترمحمد حیاتی مدرس و روانشناس  و اعضای فعال گروه NA شهرستان در زمینه آشنایی دانشجویان با انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و عوارض آن بر روی سلامت جسمی و روانی افراد ، آسیبهای فردی و اجتماعی و نتیجه مصرف این مواد بر زندگی فرد و چگونگی راه های درمان ، اهمیت آموزش مهارت های زندگی به خصوص(مهارت نه گفتن) در بحث مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد توضیحاتی جامع بیان کردند.

مسئول مرکز مشاوره سما با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از اعتیاد در دانشجویان از تداوم برگزاری کارگاه های آموزشی در قالب نمایشگاه ، جلسات پرسش و پاسخ و تحلیل فیلم های آموزشی مرتبط خبر داد.

در پایان همایش از سوی شعبانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندر ماهشهر ، معاونت امورفرهنگی و دانشجویی و مرکز مشاوره آموزشکده فنی و حرفه ای سما با اهدا لوح تقدیر از زحمات سخنرانان در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیر و تشکر به عمل آمد .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.