شهردار بندرماهشهر:هرگز اجازه نخواهیم داد حق‌وحقوقی از بندر ماهشهر ضایع شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش خبرنگار عصرجنوب، مجاهد نظارات شهردار بندرماهشهر امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان عنوان کرد: نگاهم به این  است که از هیچ تلاشی برای شهرم  دریغ نخواهم کرد و یکی از اولویت ما در شهرداری اتمام پروژه های نیمه کاره این شهرستان است.

وی افزود: پروژه پارک بزرگ یکی از پارکهای منحصر به فرد با اقتباس ازطرح چهارباغ ایرانی و مدرنیته با مساحتی به وسعت ۱۵ ونیم هکتار است که ۳ونیم هکتارآن به پارک ویژه بانوان اختصاص دارد، کارهای اجرایی آن در حال انجام است و در شروع دوره پنجم مجوز آن اخذ و با تایید فرمانداری مناقصه آن در هفته های آتی انجام خواهد شد.

شهردار بندر ماهشهر عنوان کرد: مجموعه تفریحی خورسیف که هم اکنون در حال اجرای پروژه شهربازی این مجموعه هستیم ، چرخ و فلک و دستگاه فریزبی خریداری شده و در حال حاضر در گمرک این بندرنگهداری میشود و همچنین بخش های دیگر آن نیز در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به پارک مجیدیه اظهار کرد: در حال حاضر اجرای این پروژه را نیمه کاره متوقف کرده ایم،تا باطرح های جدید و برنامه ریزی شده بتوانیم با الهام گرفتن از سواحل کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی ، طرحی اجرا کنیم که مایه مباهات شهرستان باشد.

نظارات ضمن اشاره به بهره برداری از مجتمع تجاری این شهرستان خاطر نشان کرد:پروژه نیمه کاره مجتمع تجاری نگین بندرماهشهر با اعتباری بالغ بر  ۱۳ میلیارد تومان با تجهیزات به مزایده گذاشته شد و تعدادی از مغازه های آن پیش فروش شدند،تا قبل از عید به بهره برداری خواهد رسید

وی در ادامه گفت:در خصوص پارکینگ این مجتمع تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن مجری این طرح  انجام شده که  ان شاء الله پارکینگ طبقاتی با اعتباری بالغ بر حدود۳۱ میلیارد تومان ،زمین روبروی مجتمع بعنوان پارکینگ ۶طبقه جهت رفاه حال شهروندان احداث خواهد شد.

شهرداربندرماهشهر اظهار کرد:یکی دیگر از اولویتهای شهرداری ، زیبا سازی ورودی یندرماهشهر است که دراین خصوص نیز ورودی این شهرستان از سمت شهربندرامام خمینی(ره) با اجرای یک تپه سبز توسط نیروها و ماشین آلات شهرداری و نصب المان دیگری که نمادی از شهرستان است در دست اجرا است.

وی همچنین افزود: سرانه فضای سبز شهرستان با توجه به وضعیت کم آبی در استان ،در حال حاضر هدف ما گسترش فضای سبز نیست و سعی ما بر این  است که کیفیت فضاهای سبز را بالا ببریم.

نظارات در ادامه بیان کرد: شهرداری بندرماهشهر مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد که با تشکیل کمیته درآمدی در شهرداری بندر ماهشهر ،بتوانیم مطالباتمان را از صنایع و همچنین شهر دریافت کنیم .

وی در خصوص عدم پرداخت عوارض ارزش افزوده گفت:با تصویب طرح استانی شدن ارزش افزوده ، بندرماهشهر با توجه به سرانه جمعیتی که دارد و نگاهی به آمار در مقایسه با سال گذشته مبلغی در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال کاهش درآمد ارزش افزوده داشته ایم.

شهردار بندر ماهشهر افزود: بعد از تصویب طرح عوارض الایندگی تا سال ۹۴ هیچ کدام از شرکت ها پرداخت نمیکرد، اما با پیگیری نماینده قبلی از سال ۹۴ به بعد برخی از شرکت ها بصورت جسته و گریخته پرداخت می کردند و قطعا با همکاری اداره محیط زیست و دارایی در پی احقاق حق مردم شهرستان هستیم چرا که آلودگی نباید سهم این مردم از منابع عظیم شهرستان باشد.

وی ضمن تشکر از رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: با توجه  به نشستهایی که با اداره دارایی و محیط زیست داشتیم  و ارائه پزارش سه ماهه توسط اداره محیط زیست ، شرکت ها را مکلف به پرداخت عوارض آلایندگی کردیم  و بخشی از کارمان پیگیری مطالبات است تا بتوانیم حقمان را بگیریم .

نظارات به بحث حریم و حدوده بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: بارها عنوان کرده‌ایم که هرگز اجازه نخواهیم داد حق‌وحقوقی از بندر ماهشهر ضایع شود. اراده دولت نیز همین است و قطعاً مردم بندر امام نیز جز عده‌ای معدود حاضر به تضییع حق‌وحقوق این شهر و بندر ماهشهر نخواهند بود.

وی همچنین به تیم داری شهرداری بندر ماهشهر در لیگ دسته یک فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: تیم شهرداری با مربی خوبی  اداره میشود و با برنامه هایی که برای تیم داریم تیم را نگه میداریم تا تیم ما بتواند به لیگ دسته یک صعود کند، پاداشی نیز درصورت قهرمانی برای صعود در نظر گرفته شود و هدف ما مطرح شدن بندرماهشهر در کشور است .

شهردار بندر ماهشهر در پایان از راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ خبر داد و گفت: به‌زودی سامانه تلفنی ۱۳۷ برای ارتباط بهتر و بهینه‌تر شهروندان با شهرداری بندر ماهشهر راه‌اندازی خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.