امام جمعه بندر ماهشهر: افزایش بلایای طبیعی در کشور نتیجه ترویج فساد در جامعه است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: امام جمعه بندر ماهشهر با بیان اینکه افزایش بلایای طبیعی در کشور نتیجه ترویج رباخواری، رانت‌خواری، تبعیض‌ها، بی‌عدالتی‌ها و فسادهای اداری در جامعه است، گفت: دولت و ملت باید در اندیشه اصلاح امور باشند تا خداوند بلاها را از ما دور کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این بندر ماهشهر با گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: کمتر از یک سال پس از پیروزی انقلاب، امام راحل (ره) دستور تشکیل نهضتی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی را صادر کردند. نهضت سوادآموزی در این چهار دهه کارهای بزرگ و فراوانی انجام داده است.

وی افزود: لازم می‌دانم اشاره‌کنم تنها بی‌سوادی نداریم، معضل موجود معضل کم‌سوادی است. محصلانی که از مدرسه فاصله می‌گیرند و به دلیل مشکلات معیشتی نمی‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند دچار معضل کم‌سوادی شده و همین مسأله زمینه‌ساز بروز مشکلات اجتماعی می‌شود.

خطیب جمعه بندر ماهشهر بابیان اینکه تعداد زیادی از زندانیان کم‌سواد هستند، عنوان کرد: بی‌سوادی و کم‌سوادی نه اینکه عامل اصلی جرائم و جنایت‌ها باشد اما اثر بسیار فراوانی در این زمینه دارد.

غبیشاوی در ادامه با تسلیت ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی، گفت: رحلت این عالم ربانی و فرزانه و یار و یاور انقلاب و امام ضایعه بزرگی برای نظام به شمار می‌رود. چه خوب است انسان همچون این عالم بزرگ عمرش درراه اسلام صرف شود.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به زلزله‌های اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: روایات زیادی داریم که یکی از علامت‌های آخرالزمان کثرت زلزله است. البته این بلایای طبیعی بی‌ارتباط با اعمال ما نیست و در روایات نیز این موضوع موجود است.

امام‌جمعه بندر ماهشهر بیان کرد: وقتی در جامعه ما رباخواری، رانت‌خواری، تبعیض‌ها، بی‌عدالتی، کم‌فروشی‌ها، حقوق‌های نجومی و فسادهای اداری وجود دارد باید منتظر این بلایا نیز باشیم. باید در دو بُعد حرکت کنیم، بعد نخست دوری از این پلیدی‌ها و بُعد بعدی نیز اظهار توبه و انابه در پیشگاه الهی است. دولت و ملت باید در اندیشه اصلاح امور باشند تا خداوند بلاها را از ما دور کند.

وی گفت: در شهر خودمان نیز برخی اوقات برنامه‌های منکر در پارک‌ها و مدارس اجرا می‌شود. باید مراقب باشیم به مناسبت‌های مختلف و اعیاد بساط گناه راه نیاندازیم. اگر گزارش موثقی در این رابطه رسید عاملان برگزاری چنین برنامه‌هایی را از همین تریبون نام می‌بریم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.