مشاور فرماندار از برگزاری کارگاه آموزشی سازمان‌های مردم نهاد شهرستان بندر‌ ماهشهر خبر داد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مشاور فرماندار بندر‌ ماهشهر از برگزاری نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی ارتباط مؤثر سمن‌ها در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل طرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: در راستای افزایش ارتباطات سمن‌ها با سازمان‌ها و نهادها اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی در این زمینه شده و همچنین به پرسش و پاسخ و ارائه برنامه برای شش ماهه دوم سال ۹۵ نیز پرداخته شد.

وی افزود: از جمله برنامه‌های شش ماهه دوم سال می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی در شهرستان اشاره داشت.

طرفی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای تاثیر بیشتر این آموزش‌ها در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود برای تاثیر بیشتر کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های سمن‌ها در سطح پارک‌ها و محیط‌های عمومی شهر صورت بگیرد.

وی در ادامه به توضیح در رابطه با رسالت و هدف سازمان‌های مردم نهاد پرداخت و گفت: سازمان‌های غیر دولتی یا سازمان‌های مردم نهاد به سازمان‌هایی گفته می‌شود که توسط گروهی از اشخاص حقیقی یا حقوقی به صورت داوطلبانه و با رعایت قوانین مربوط و همچنین با اهداف غیر سیاسی شکل می‌گیرند.

مشاور فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در امور جوانان و سازمان‌های مردم نهاد اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد، اساساً با تاکید بر سه اصل داوطلبانه، غیر انتفاعی و غیر سیاسی تشکیل می‌شوند، این سازمان‌ها، غیر دولتی‌اند، اما واسطه بین مردم و دولت هستند.

طرفی در پایان با اشاره به اینکه این سازمان‌ها بازوی اجرایی دولت هستند، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی اجرایی دولت‌اند و در راستای جلب مشارکت مردمی و تقویت هماهنگی بین دولت و مردم گام بر می‌دارند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.