تصفیه خانه پساب واحد پتروشیمی فارابی ماهشهر درسال جاری بهره برداری می شود/ توسعه منطقه ویژه در کنار خورموسی ممکن نیست

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خورستان گفت: تصفیه خانه پساب واحد پتروشیمی فارابی ماهشهر بر اساس برنامه زمان بندی قرار است در مدت شش ماه به بهره برداری برسد.

احمدرضا لاهیجان زاده با بیان اینکه پروژه احداث واحد بازیافت پساب انیدرید فتالیک و تولید اسید فیوماریک در پتروشیمی فارابی کلنگ خورد، اظهار کرد: پس از راه اندازی واحد جدید بازیافت در پتروشیمی فارابی پساب این واحد را به عنوان محصولی جدید به چرخه صنعتی بر میگردانند و از آلودگی محیط زیست جلوگیری می شود.

وی در ادامه خواستار در اولویت قرار گرفتن برنامه های زیست محیطی در دستور کار مسئولین پتروشیمی و صنایع استان شد و افزود: با وجود آلودگی هایی که توسط صنایع در این منطقه ایجاد شده، باید در راستای رفع این آلودگی ها گام های مهمی برداشته شود و بندر ماهشهر دیگر ظرفیت پذیرش احداث هیچگونه پتروشیمی جدیدی را ندارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: وزارت نفت باید بر اساس طرح آمایش سرزمین بحث توسعه در محور های ماهشهر، هندیجان و امیدیه را تعریف کند و اولویت در ساماندهی مشکلات زیست محیطی این منطقه باشد.

لاهیجان زاده عنوان کرد: تصفیه خانه پساب واحد پتروشیمی فارابی بر اساس برنامه زمان بندی قرار است در مدت شش ماه به بهره برداری برسد و طی آن پساب های واحدPA  به محصول جدیدی تحت عنوان اسید فیوماریک که می تواند در صنایع شیمیایی، رنگ، مواد غذایی و خوراک دام استفاده شود، تولید گردد.

وی با اشاره به دیگر طرح های ارائه شده این پتروشیمی گفت: این واحد در نظر دارد در ادامه کار، پساب به شدت قلیایی واحد DOP این پتروشیمی را از طریق نصب تانک های موازی و طی فرآیندی مجددا به عنوان خوراک این واحد تبدیل کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.