نمود رفع تحریم ها در بندرصادراتی ماهشهر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس بندر صادراتی شرکت پالایش نفت آبادان در ماهشهر گفت: با دریافت نخستین گواهینامه کتبی مجوز بهره بردای از سازمان بنادر، بندر صادراتی ماهشهر در صدر پایانه های نفتی کشور جای گرفت.

حمیدرضا زندیه شیرازی با اشاره به اینکه این اتفاق برای نخستین بار در مجموعه های نفتی کشور رخ می دهد، افزود: برخورداری هر پایانه نفتی از طرح های پنجگانه؛ جامع دریایی، مقابله با آلودگی نفتی در دریا، جستجو و نجات دریایی، تخلیه و تصفیه پساب دریایی امری الزامی است.

وی اظهار کرد: با تنظیم موارد مربوطه  و ارسال به دفتر مرکزی سازمان بنادر در تهران و انجام پیگیری های لازم، موفق به کسب مجوز بهره برداری از ایستگاه رادیویی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مجوز بهره برداری از سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تمدید مجوز اسکله صادرات گوگرد شدیم.

زندیه شیرازی با بیان اینکه در زمان آغاز بکار بندر صادراتی ماهشهر نسبت به دریافت مجوز ساخت اسکله ها و ثبت مجوز بهره برداری اقدام شده بود، تصریح کرد: با صدور گواهینامه کتبی این مجوز، موانعی که پیش از این وجود داشت برطرف شد.

رئیس بندر صادراتی شرکت پالایش نفت آبادان در ماهشهر گفت: این بندر صادراتی نخستین پایانه نفتی کشور است که موفق به دریافت گواهینامه کتبی مجوز بهره برداری شد.

بازسازی پمپ های از رده خارج و درآمد زایی قابل ملاحظه

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با بازسازی پمپ های از رده خارج، ضمن برطرف شدن موانع آبرسانی به کشتی ها و شناورها، منبع درآمد قابل ملاحظه ای برای پالایشگاه آبادان ایجاد شده است.

رئیس بندر صادراتی شرکت پالایش نفت آبادان در ماهشهر اضافه کرد: پیشتر، نفتکش ها و سایر شناورها در بندر امام  اقدام به آبگیری برای مصارف بهداشتی می کردند که این اقدام ضمن هدر رفت زمان و در برداشتن هزینه، بر کیفیت انتقال فرآورده های نفتی از بندر به نفتکش ها نیز تاثیر منفی گذاشته بود.

بازسازی قایقهای راهنما

زندیه در ادامه، از بازسازی قایق های راهنما به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در این بندر صادراتی نام برد و تصریح کرد: با بازسازی موتورهای موجود در انبارهای شرکت پالایش نفت آبادان موفق شدیم چند فروند قایق راهنما، یدک کش و بارج که در اختیار شرکت عمران ساحل بود و این شرکت نیز درصدد اسقاط آنها بود، احیاء کنیم.

وی یادآور شد: همچنین با بازسازی و تغییر قابلیت به بارج مقابله با آلودگی، در صورت بروز حادثه بر روی مسیرهای ارتباطی اسکله ها، توان جمع آوری۳۰ هزار لیتر مواد نفتی و جلوگیری از ورود آن به دریا به دست آمد، این اقدام ۳۰ میلیارد ریال صرفه جویی در زمینه خرید ادوات بازدارنده را سبب شد.

رئیس بندر صادراتی شرکت پالایش نفت آبادان در ماهشهر گفت: با قدردانی از همکاران در قرارگاه خاتم، گفت: این تعامل نشانه ای از خدمات متقابلی است که سالهاست در میان مدیران و کارکنان هر دو بخش (بندر صادراتی ماهشهر و شرکت عمران ساحل) اعمال می شود.

زندیه افزود: حدود یک سال و نیم قبل، بندر صادراتی ماهشهر از قایق هایی پیمانکاری استفاده می کرد اما اکنون کار بازسازی و نگهداشت آن توسط کارکنان زحمتکش عملیات دریایی انجام می شود.

پای کشتی های بزرگ به بندر صادراتی ماهشهر باز شد

وی عنوان کرد: با پایان تحریم های دریایی و انعقاد قراردادهایی میان امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با شرکت های انتقال محصولات نفتی در تعاقب آن، سبب شد تا پای کشتی های بزرگ  به این پایانه نفتی باز شود.

رئیس بندر صادراتی شرکت پالایش نفت آبادان در ماهشهر با بیان اینکه به تازگی شمار بیشتری از این نفتکش ها که از حجم و طول بیشتری نسبت به زمان تحریم برخوردارند در اسکله های هشت گانه بندر صادراتی ماهشهر پهلو می گیرند، تصریح کرد: به رغم وجود ریسک بالای پهلوگیری نفتکش های عظیم و حساسیت کار با توجه به عرض کم آبراهه، کارکنان تلاشگر بندر، اقدام فوق العاده تخصصی و کاملا حرفه ای خود را به شکل کامل انجام می دهند که این کار در هیچ پایانه نفتی دیگر در کشور انجام نمی شود.

زندیه در پایان، بر برخورداری این بندر از بالاترین سطح آموزش ها و گواهینامه ها در میان تمامی پایلوت های مجاور تاکید کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.