استاندار: دلیل وجود نیروهای غیربومی در خوزستان کمبود نیروی ماهر بومی است/ ۱۲ مجتمع پتروشیمی دیگر در بندرماهشهر ساخته می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: وجود نیروهای غیر بومی در استان به خاطر کمبود نیروی ماهر و آموزش دیده در بخشهای مختلف است و این نقصی است که به استان بر می گردد.

غلام رضا شریعتی چهارشنبه شب در نشست کارگروه اشتغال استان خوزستان با اشاره به صندوق کار و عملکرد آن ها گفت:اعتبار صندوق در سال ۹۵ به نسبت برای استان خوزستان کم است و باید برای افزایش این اعتبار پیگری لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به دفاتر جذب کاریابی و میزان نیرو های بومی و انتقاد از سازمان فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت :
از نظر ما کل استان نیروی بومی محسوب می شود اما برای کار اولویت همیشه با مناطقی است که شرکتهای مولد در آن قرار دارند و سپس اولویت با مناطق مجاور آن است.
شریعتی ادامه داد:صنایع و پروژه هایی که در استان هستند عوارضشان برای استان و مردم این استان است پس مزایای آن ها نیز باید متوجه استان باشد
استاندار خوزستان سیال بودن را یکی از حسن های سازمان فنی و حرفه ای برشمرد و گفت:سازمان فنی و حرفه ای باید متناسب با صنایعی که در منطقه است باید نیروها را مهارت داده و تربیت کند تا زمانی که صنایع و شرکتهای مولد به بهره برداری رسیدند از آن نیروها استقاده شود.
او ادامه داد: فنی و حرفه ای نباید منتظر باشد که طرحها راه اندازی شوند آنگاه به فکر تربیت نیروی مورد نیاز آن شرکتها بیافتد زیرا شرکتها نمی توانند معطل بمانند.
استاندار خوزستان افزود: اجازه نمی دهیم که شرکتها نیروهای غیر بومی به استان بیاورند و حق افراد بیکار استان را تضییع کنند اما ماه باید وظایف خود را انجام دهیم.
وی گفت: از سازمان فنی و حرفه ای میخواهم در تربیت نیروهای ماهر بومی استان پیش دستی کند و اگر این کار را نکند من آنها را مقصر میدانم.
استاندار خوزستان تصریح کرد: در ماهشهر قرار است ۱۲ مجتمع پتروشیمی بزرگ و جدید ساخته شود و از هم اکنون باید نیروهای بندرماهشهر و بندر امام خمینی (ره) را برای مشاغلی که تاسیس این کارخانجات به آنها نیاز دارد آموزش دهند.
وی همچنین با اشاره به عملکرد بانکهای عامل در ارایه تسهیلات گفت: عملکرد بانکها در ستاد تسهیل سرمایه گذاری، صنایع ضعیف بوده اما بعد از پیگیری ها و مذاکرات بسیار و ایجاد الزامات توسط دولت روند آن روانتر شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.