از شعار تا عمل؛ مروری بر گفته های نمایندگان و مسئولین/ لابی نمایندگان سایر استان ها! / آیا خوزستان شاهد انتصاب مدیر پروازی دیگر خواهد بود؟

عصر جنوب – asrejonoob.ir: خبرهای رسیده از منابع معتبر حاکی از انتصاب قریب الوقوع یک مدیر پروازی دیگر در استان خوزستان است.

این مدیر پروازی با حمایت نمایندگان سایر استان ها و سکوت عجیب مجمع نمایندگان خوزستان به زودی به عنوان مدیرعامل مجتمع پتروشیمی فن آوران که در حال استارت طرح های توسعه ای می باشد و می تواند برای صدها نفر شغل ایجاد کند، منصوب خواهد شد.

در ادامه به اتفاقات منطقه پتروشیمی بندرماهشهر، واکنش های مسئولین استانی و بخش نامه اخیر وزیر نفت اشاره می کنیم؛

آتش سوزی گسترده در پتروشیمی بوعلی

روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه برج واحد پارازایلن پتروشیمی بوعلی ماهشهر دچار آتش سوزی شد اما یک روز بعد یعنی بامداد پنجشنبه خاموش شد و  بلافاصله یکی از مخازن حاوی ماده نفتا این واحد اتش گرفت.
آتش سوزی در مخزن پتروشیمی تا روز جمعه نیز ادامه داشت و در نخستین ساعت های بامداد شنبه، مهار و خاموش شد.

آتشی که تمام رسانه های دنیا در باره آن صحبت می کردند منجر به ترک شهر از سوی برخی ساکنین به دلیل انتشار شایعات شد و وزیر، معاون وزیر، دبیر کمیسیون انرژی، استاندار و تعدادی از نمایندگان دیگر مسئولین استانی و کشوری را به بندر ماهشهر کشاند.

در آن زمان؛ وزیر نفت در جلسه کمیته مدیریت بحران بندرماهشهر گفته بود: عملیات مهار آتش بوعلی سینا فرمانده ندارد.

واکنش ها به نبود مدیران در منطقه

در واکنش به عدم حضور مدیران ارشد صنایع در منطقه؛ هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس مدیریت پروازی را عامل فاجعه پتروشیمی بوعلی خوانده و گفته بود: دلیل این مشکل این بود که متخصصین بر سر کار نیستند و اعتقادی به لزوم ایمنی در صنعت وجود ندارد.

در ادامه واکنش ها دکتر شریعتی استاندار خوزستان تاکید کرده بود: تمام سعی و تلاش من بر این است که استان حتی یک مدیر پروازی نداشته باشد و مسئولیت‌ها به مدیران بومی سپرده شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این باره عنوان کرده بود: در حال حاضر ۲۲ شرکت پتروشیمی در ماهشهر فعالیت می‌کنند اما حتی یکی از مدیران آنها نیز اهل خوزستان نیستند.

گلمرادی: افراد بومی هیچ جایگاهی در مدیریت صنایع پتروشیمی ندارند/ این مسأله در تضاد با اقتصاد مقاومتی 
علی گلمرادی در این ارتباط چندی پیش با انتقاد از انتصابات غیر بومی در صنایع پتروشیمی اظهار کرده بود: افراد بومی هیچ جایگاهی در مدیریت صنایع پتروشیمی ندارند، اکثر مدیران صنایع پروازی هستند و این مسأله در تضاد با اقتصاد مقاومتی است.
وی همچنین امروز گفته بود: معضل و مسئله مدیران پروازی سالیان سال در این صنعت وجود داشته و باید برطرف شود.

بخش ای که سوت پایان نیم قرن مدیریت، مدیران پروازی در استان خوزستان را به صدا درآورد

وزیر نفت در تاریخ (۳۰ تیرماه ۹۵) در ابلاغیه ای به مدیران عامل پتروشیمی، شرکت نفت، شرکت گاز و شرکت پالایش و پخش فرآورده نفتی دستور داد که مدیران ین مجموعه ها می بایست به صورت تمام وقت در محل کارشان حاضر باشند به صورتی که حتی در ساعات غیر اداری در دسترس باشند.

زنگنه در ادامه، به گیرندگان این ابلاغیه فرصت داد که تا پایان شهریور ماه امسال نسبت به تعیین تکلیف وضعیت حضور مدیران شرکت های زیر مجموعه خود اقدام نمایند.

احتمال انتصاب یک مدیر بومی

یکی از رسانه های استان خوزستان، هفته گذشته خبر از انتصاب اولین مدیر ساکن منطقه بندرماهشهر را روی خروجی برد.

در این خبر آمده بود: پس از انتقادهای فراوان از مدیران پروازی در پتروشیمی های ماهشهر، در چند روز آینده شاهد اولین تغییر یکی از مدیران پروازی خواهیم بود.

این رسانه در ادامه آورده بود: سیروس منشداوی عضو کنونی هیئت مدیره پتروشیمی بندر امام مطرح ترین گزینه برای مدیرعاملی یکی از پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر است.
خبری که جوانه های امید را در دل خوزستانی ها سبز کرده بود، پس از چند روز رنگ باخت!

احتمال انتصاب یک مدیر غیربومی در پتروشیمی ماهشهر

شوشان نوشت: علی رغم تاکید مسئولین خوزستان از جمله آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر انتصاب مدیران بومی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و تغییر سیاست وزارت نفت در این زمینه ، اما همچنان شاهد خبرهایی مبنی بر انتصاب مدیران غیر بومی در مجموعه پتروشیمی ها هستیم و  همچنان در مجموعه شستا درب بر همان پاشنه‌ ی قدیم می‌چرخد .
این رسانه نوشت: پتروشیمی فن‌آوران که در ماه‌های گذشته به علت عدم ثبات مدیریتی و نیز اداره امور توسط سرپرست و نماینده هیئت مدیره، با مشکلات عدیده‌ای دست‌ به‌ گریبان است و برای رفع مشکلات بی‌شمار خود نیازمند توجه ویژه و مدیران آشنا به این مصائب است، این روزها اخباری مبنی بر احتمال انتصاب یک مدیر پروازی پروازی دیگر در راس این مجتمع می رسد.
شوشان، جعفر جبارزاده تبریزی و محمود‌ رضا جعفری هرندی (گزینه نمایندگان اصفهان در مجلس) را دو گزینه جدی برای انتصاب به سمت مدیر عاملی پتروشیمی فن‌آوران معرفی کرده بود.
نمایندگان خوزستان تاکنون تحرکات لازم را برای پایان دادن به داستان مدیران پروازی نداشته‌ اند
متاسفانه به نظر می‌رسد برخی نمایندگان خوزستان تاکنون تحرکات لازم را برای پایان دادن به داستان مدیران پروازی نداشته‌ اند و در حالی که مدیران صنایع استراتژیک خوزستان در گعده‌های نمایندگان استان‌های دیگر انتخاب و تقسیم می‌شوند و نمایندگان مردم منطقه تنها به سخنرانی و حمایت لفظی و شعاری اکتفا کرده‌اند.
با جدی تر شدن انتصاب یک مدیر پروازی دیگر پس از بخشنامه وزیر نفت و لابی نمایندگان برخی استان ها در حوزه فعالیت نمایندگان خوزستانی، اگر این اتفاق بیافتد قطعا شکست بزرگی برای مجمع نمایندگان استان خوزستان، نماینده حوزه انتخابیه مربوطه و حتی مدیران ارشد استانی خواهد بود.
امیداست؛  امید به وجود آمده به یاس تبدیل نشود و اینبار مجمع نمایندگان استان با اقتدار و انسجام در خصوص انتصاب مدیران پروازی در استان خوزستان بایستند و روزهای خوش را به مرم خوزستان مژده دهند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • افراد بومی هیچ جایگاهی در مدیریت صنایع پتروشیمی ندارند / آقای نماینده بسم الله
  • ما کارکنان پتروشیمیهای ماهشهر خواهان انتصاب مدیر عامل بومی هستیم
  • آقای شریعتی توروخدا کاری کنید. کارکنان فن آوران
  • همش شعار....
  • لیست امیدیها ناامیدمون نکنین