عکسی که شهروندان ماهشهری را تکان داد، مسئولین شهری را چطور؟/ شهر من نیازمند تامین رفاه عمومی است/ بقلم: اسماعیل طرفی

عصر جنوب – asrejonoob.ir: اسماعیل طرفی: در روز گذشته عکس ثبت شده توسط احمد رستمی عکاس ماهشهری بارها و بارها در شبکه های اجتماعی بازنشر شد.

در این تصویر سیاه و سفید، یک بانوی ماهشهری در گرمای بالای ۵۰ درجه سانتی گراد و شرجی بیش از ۹۰ درصد در حالی که از تابستان آتشین کلافه شده، به آهن های سوزان ایستگاه اتوبوس فلزی پناه برده است تا بلکه بتواند از سایه ایجاد شده، اندکی از آن احساس سوختن رها شود.

کاربران شبکه های اجتماعی مطالب بسیاری از نادیده گرفته شدن حقوق شهروندی تا مقایسه این شهر بندری با سایر شهرها با درآمدهای بسیار کمتر را عنوان کرده اند، اما دیدن این تصویر مژده ای قدیمی از سوی سازمان های شهری به شهروندان را به ذهنم متبادر کرد.

photo_2016-07-19_13-40-50

خبری با عنوان “نصب و ایجاد ۷ دستگاه مکانیزه اتوبوس شهری در بندر ماهشهر” در آن خبر که مربوط می شود به سال ۹۲ و همچنان در سایت شهرداری بندرماهشهر موجود می باشد آمده است: «…شهردار بندر ماهشهر اظهار داشت: تعداد ۷ ایستگاه مکانیزه اتوبوس شهری با قابلیت و سرویس های، سرمازایی، آبسردکن و نیز بوفه جهت رفاه حال شهروندان محترم ماهشهر و همچنین بالا بردن سطح کمی و کیفی مبلمان شهری و زیبایی توسط تلاشگران سخت کوش شهرداری بندرماهشهر انجام شده است. شهرداری بندر ماهشهر در ادامه افزود: بی شک اهداف دولت خدمتگزاران به مردم است و به طور قاطع اهداف دولت مهر و عدالت محور، تلاش در توسعه و عمران همه مناطق کشور، به ویژه مناطق محروم است…»

IMG-20141229-WA0009-300x225

گرما، گردوخاک و ایستگاه هایی که دربشان سه قفله و سپس جمع شد!/ امیدی که ناامید شد/ پسرفتی خودخواسته

پس از نصب ایستگاه های مکانیزه در شهر، با قفل و زنجیر درب هایشان پلمپ شد! و امکان استفاده از این ایستگاه ها در سطح شهر هیچ گاه برای شهروندان فراهم نشد.

پس از مدتی؛ ایستگاه ها توسط شهرداری تخریب و به ترمینال درون شهری منتقل شدند و در شهر تنها زیر ساز به جا مانده از ایستگاه های مکانیزه ماند و شهروندان و گرمای غیرقابل تحمل و ایستگاه های فلزی!

*انتظار می رفت با توجه به گرمای طاقت فرسا و شرجی سنگین بندرماهشهر در فصل تابستان و گردوخاک هایی که سالهاست منطقه ما را درگیر کرده است، در راستای افزایش رفاه عمومی تعداد این ایستگاه ها افزایش یابد و یا زمانیکه شهرداری قصد جمع آوری  ایستگاه ها از سطح شهر را داشت، شورای شهر با این عمل مخالفت کند، اما علیرغم گزارشات و مخالفت های رسانه ها در آن زمان، این کار انجام شد و…

IMG-20141229-WA0005

خبر راه اندازی این ایستگاه های اتوبوس که بارها و بارها از سوی شهروندان بازنشر و ایجاد امید کرده بود، با جمع آوری آنها یک پسرفت خود خواسته برای شهر و نا امیدی برای شهروندان به وجود آورد.

احترام به حقوق شهروندی

شهرهای مختلف کشور در راستای احترام به شهروندان و حقوق شهروندی و توجه به نیازهای شهری و استفاده بیشتر شهروندان از وسایل نقلیه عمومی معمولا طرح هایی را که باعث ایجاد رغبت بیشتر شهروندان جهت استفاده از ناوگان عمومی می شود را اجرا می کنند.

موضوعی که در شهر ما با توجه به آلودگی موجود از صنایع می بایست بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

شاید در ادامه جای نوشتن و گفتن ده ها سطر مطلب، خبر کوتاه زیر خود گویای همه چیز باشد.

” یکی از ایستگاه‌های قطار شرکت کامی ژاپن، علیرغم ضرردهی، سه سال است برای رساندن فقط یک دانش‌آموز به مدرسه و باز نماندن وی از تحصیل تعطیل نمی‌شود، برنامه حرکت قطار با برنامه این دانش‌آموز تنظیم شده است. اما به محض فارغ‌التحصیلی این دانش‌آموز این خط تعطیل خواهد شد”

شهر من همان اندازه که به پارک و مرکز تفریحی نیازمند است، به رعایت حقوق شهروندی و فراهم آوردن رفاه عمومی هم نیازمند است.

اسماعیل طرفی/ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.