برخی شهرداران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده باید آموزش ببینند/ در سال ۹۳ شهرداری ماهشهر ۶۵۵ میلیارد ریال عوارض از امور مالیاتی خوزستان دریافت کرد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان گفت: به برخی شهرداران استان توصیه می کنم حتما به اداره امور مالیاتی مراجعه کنند و در خصوص مالیات بر ارزش افزوده آموزش های لازم را ببینند.

محسن کاویانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ارائه اطلاعات مودیان مالیاتی به جز مواردی که قانون مشخص کرده، ممنوع است. در این خصوص مراجعاتی به اداره امور مالیاتی شده است و ما نیز توضیحاتی در خصوص این موارد داده ایم و به مراجعان متذکر شده ایم که  اگر اختلافی دارید با ارائه مستندات و با بررسی هایی که انجام می شود در صورتی که حق با شما باشد آنچه که باید ادا شود، می شود.

وی ادامه داد: ما هر ماه به حساب شهرداری ها پول واریز می کنیم و به این سازمان ها اطلاع رسانی می کنیم. از آنچه که به عنوان عوارض از ارزش افزوده و آلایندگی اخذ می شود در اجرای ماده ۳۸ قانون مالیاتهای ارزش افزوده و ماده ۱۲۳ برنامه توسعه اقتصادی عوارض ارزش افزوده و آلایندگی ها به میزان جمعیت و تاثیر پذیری بین شهرداری ها و دهیاری های هر شهرستان تقسیم می شود.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان افزود: در سال ۹۳ به شهرداری ماهشهر ۶۵۵ میلیارد ریال، بندرامام ۳۰۵ میلیارد ریال، چمران ۸۶ میلیارد ریال و دهیاری های این شهرستان ۴۴ میلیارد ریال که در مجموع عوارض شهرداری ها یک هزار و ۹۲ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: باید پرسید برای این یک هزار و ۹۲ میلیارد ریال پولی که به سازمان های ذکر شده داده ایم این مدیران چه مقدار کار کرده اند و این اعتبارات چه بازتابی داشته است؟ چقدر این پول به مردم باز گردانده شده است؟

کاویانی بیان کرد: همچنین در ۱۱ ماه سال جاری ماهشهر ۵۶۸ میلیارد ریال، بندر امام ۲۳۸ میلیارد ریال، شهر چمران ۷۵ میلیارد ریال و هشت ماه اول دهیاری ها ۱۳ میلیارد مالیات ارزش افزوده دریافت کرده اند که در مجموع ۸۹۶ میلیارد ریال شده است.

وی با بیان اینکه این پول ها به حساب این سازمان ها و شرکت ها واریز شده است و آیا شفاف سازی بیشتر از این می خواهند؟ افزود: ما به شهرداران که به این اداره مراجعه کرده اند گفته ایم اگر امور مالیاتی پولی کمتر به شما پرداخت کرده و یا مواردی است که ما به شما پرداخت نکرده ایم مستنداتی را ارائه بدهید تا با بررسی هایی که انجام می گیرد اگر حقی از شما ضایع شده است به شما باز گردانده شود.

کاویانی با بیان اینکه ارزش افزوده امسال ۹ درصد و سال قبل هشت درصد بوده است، گفت: از این ۹ درصد ۶ درصد سهم دولت و به حساب خزانه واریز می شود. سه درصد این مبلغ نیز سهم شهرداری ها است که بعد از وصول قانونی که در قانون ارزش افزوده آمده است به شهرداران پرداخت می شود در این خصوص به برخی شهرداران توصیه می کنم حتما به اداره امور مالیاتی مراجعه کنند و در خصوص مالیات بر ارزش افزوده آموزش ببینند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.