نخستین پارلمان دانش آموزی بندر ماهشهر تشکیل شد/ دانش آموزان در انتخابات شرکت کردند و رای دادند + نتایج انتخابات

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دانش آموزان منتخب شورای دانش آموزی مقطع دبیرستان شهرستان بندر ماهشهر با شرکت در انتخابات هئیت رئیسه مجلس دانش آموزی به ۷ نفر از کاندیدای این سمت رای دادند تا نخستین پارلمان دانش آموزی استان خوزستان در بندر ماهشهر آغاز به کار کند.

به گزارش عصر جنوب؛ نخستین جلسه پارلمان دانش آموزی شهرستان بندرماهشهر صبح امروز با حضور فرماندار، مشاورین و مسئولین اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر تشکیل شد تا علاوه بر انتخاب هیئت رئیسه، دانش آموزان شهرستان با روند برگزاری انتخابات آشنا شوند.

در ابتدای این جلسه آقای مولوی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در صدر اسلام که همگی بر پایه شورا و مشورت بود اشاره کرد و اظهار داشت: دین اسلام دین شورا و مشورت است و این موضع را از صدر اسلام تا کنون می توان مطالعه کرد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای دانش آموزی گفت: این مجلس از سال ۱۳۸۰ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت که متاسفانه تنها چند سال نخست کمی مورد توجه قرار گرفت و تا کنون هیچ توجه و اقدامی در راستای فعال سازی آن نشده بود و صرفاً در حد انتخابات شورای دانش آموزی مدارس باقی می ماند.

photo_2016-02-16_06-59-56

مولوی ادامه داد: مجلس شورای دانش آموزی به مانند مجلس شورای اسلامی با انتخاب هیئت رئیسه و تعیین کمیسیون های مختلف فعالیت می کند و این موضوع برای آشنایی و فعال کردن دانش آموزان با مقوله های مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مدنی مانند انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار: مشارکت دانش آموزان موجب تربیت نسل پویا و فعال می شود

فرماندار بندرماهشهر در نخستین جلسه پارلمان دانش آموزی بندرماهشهر گفت: حسب وظیفه و اعتقاد بر کار جمعی و مشورتی داشتن که لازمه خدمت به مردم است، با فعال کردن پارلمان دانش آموزی علاوه بر مشارکت و تربیت نسل آینده می توان از این جوانان در اتاق فکر شهرستان نیز بهره برد.

photo_2016-02-16_07-02-24

منصور قمر با اشاره به نقش دانش آموزان در مشارکت اجتماعی اظهار داشت: تنها وظیفه دانش آموزان بحث مدارس و حوزه پیرامون آن نیست، چرا که دانش آموزان تنها نیمی از روز را در کلاس های درس هستند و نیمی دیگر را در جامعه هستند و این موضوع بر اهمیت مشارکت دانش آموزان در راستای توسعه منطقه می افزاید.

قمر که در بین نمایندگان منتخب شورای مدارس بندر ماهشهر سخن می گفت تاکید کرد: برای کمک به توسعه منطقه باید تحقیق و پژوهش کنیم، پیشنهاد دهیم، طرح ها را بررسی کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های موجود بیشنترین بهره را ببریم.

وی ادامه داد: پارلمان دانش آموزی در تمامی امور تحقیق و پژوهش خواهد کرد، به عنوان مثال در خصوص مسائل زیست محیطی و یا فرهنگی توسط دانش آموزان و کمیسیون های تخصصی مرتبط با موضوع پژوهش خواهد شد و نتیجه تحقیقات در صحن علنی مجلس که با حضور مسئولین و مدیران ذیربط استانی و شهرستانی برگزار می شود، نطق خواهد شد که طرح ها و نتایج پژهش ها توسط موافقین و مخالفین نقد می شود.

عالی ترین مقام دولت تدبیر و امید در شهرستان بندرماهشهر خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: طرح های مصوب شده این پارلمان در جلسات رسمی شهرستان بررسی خواهد شد و به مرحله اجرا خواهد رسید.

فرماندار بندرماهشهر در ادامه از اهداف پارلمان دانش آموزی گفت: در مرحله نخست، جوانان در سطح مدارس ذهنشان از چارچوب مدرسه به تمام شهرستان ارتقاء خواهد یافت، همچنین جوانان ما از دوران دانش آموزی به خود باوری خواهند رسید و این خودباوری به تمام دانش آموزان منتقل خواهد شد که این یک سرمایه عظیم برای آینده کشور است.

منصور قمر در پایان سخنان خود از درخواست برخی فرمانداران برای انتقال تجربه برنامه پارلمان دانش آموزی خبر داد و گفت: پس از تدوین آئین نامه پارلمان توسط مشاوران با همکاری مدیران آموزش و پرورش، این مجلس در دیگر شهرستان ها نیز بدین صورت و با نگاه فرامدرسه ای و منطقه ای تشکیل خواهد شد.

در پایان مراسم؛ از بین دانش آموزان ۲۱ نفر کاندیدای هیئت رئیسه مجلس شورای دانش آموزی شدند که پس از معرفی و ارائه اهداف خود، رای گیری انجام شد و دانش آموزان آراء خود را به صندوق اخذ رای انداختند.

photo_2016-02-16_07-03-36

به گزارش عصر جنوب از ماهشهر؛ پس از شمارش آرا، افراد زیر از سوی نمایندگان شورای دانش آموزی مدارس، به عنوان اعضای هیئت رئیسه پارلمان انتخاب شدند:

خانم محدثه قیم، خانم ماجده تابع معتوقی، خانم فاطمه ابراهیمی، آقای سید احمد سهرابی، آقای سید محمد امین نیکدار پور، آقای محمد ذاکر زاده و رضا هلالی.

همچنین خانم لیلا چراخ و مهدی رشادی مقدم به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

گزارش تصویری اولین جلسه شورای دانش آموزی به زودی از طریق همین پایگاه خبری منتشر خواهد شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.