تجمع اعتراضی کارکنان پتروشیمی بندر امام + تصاویر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کارکنان پتروشیمی بندر امام در اعتراض به تبعیض‌های موجود، مقابل اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان شرکت‌های تابعه پتروشیمی بندر امام پیش از ظهر امروز در اعتراض به تبعیض‌های موجود و عدم رسیدگی اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به دادخواست‌ آنها دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و دست‌نوشته‌هایی خواهان صدور رأی توسط اداره کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و رفع تبعیض‌ها در پرداخت حقوق و مزایا بودند.

 

 

یکی از کارگران حاضر در تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: بر اساس طرح دولت سابق حدود یک هزار و ۴۰ نیروی پیمانکار زیر نظر مستقیم شرکت قرار گرفتند و به صورت قرارداد مدت موقت مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: تبعیض‌های زیادی در پرداخت‌ حقوق و مزایای این تعداد کارگر در مقایسه با کارکنان قرارداد مدت معین و همچنین نیروهای جدیدالاستخدامی که از طریق آزمون استخدام شده‌اند اعمال می‌شود.

 

 

این کارگر معترض اضافه کرد: بر اساس قانون خواهان رفع این تبعیض‌ها هستیم و از مسئولان می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند.

یکی دیگر از کارگران نیز در این رابطه گفت: چندین ماه پیش شکایت‌نامه‌ای از سوی حدود ۸۰۰ کارگر پتروشیمی بندر امام به اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارائه شد.

 

 

وی افزود: این دادخواست در ارتباط با اجرای ماده ۳۸ قانون کار و مقاوله‌نامه ۱۰۰ سازمان جهانی کار در مورد رفع تبعیض‌ در پرداخت‌ها به اداره کار تسلیم شد.

این کارگر شاغل در پتروشیمی بندر امام خاطرنشان کرد: جلسه رسیدگی به این شکایت‌نامه در تاریخ ۱۱ مردادماه سال جاری برگزار شد و بر اساس قانون ۳۰ سازمان منطقه ویژه ۱۰ روز پس از برگزاری جلسه رسیدگی صدور رأی باید صورت می‌گرفت.

 

 

وی متذکر شد: متأسفانه مسئولان اداره کار منطقه ویژه و مجریان قانون در این رابطه اهمال کرده‌اند و تجمع امروز ما نیز به همین دلیل صورت گرفته است.

این کارگر معترض یادآور شد: چنانچه تا هفته دیگر از سوی اداره کار صدور رأی انجام نشود همین تجمع را همراه با خانواده‌های خود مقابل فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت پتروشیمی بندر امام شامل پنج شرکت بسپاران، آب‌نیرو، کیمیا، فرآورش و خوارزمی است و بیش از ۳ هزار نفر در این مجتمع صنعتی مشغول به کار هستند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.