بندرماهشهر میزبان ششمین دوره مسابقات آسیایی او اسپورت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیرکل فدراسیون جهانی او اسپورت از برگزاری ششمین دوره مسابقات آسیایی این رشته رزمی به میزبانی شهرستان بندر ماهشهر خبر داد

به گزارش فارس ، محمدقاسم منوچهری امشب در جلسه‌ هماهنگی برگزاری مسابقات آسیایی او اسپورت اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان و شهرستان بندر ماهشهر ما را بر آن داشت که درصدد برگزاری مجمع عمومی فدراسیون آسیایی و ششمین دوره مسابقات آسیایی او اسپورت در این منطقه برآییم.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات قهرمانی در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان در دو گروه مردان و زنان، پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت ورزش و جوانان به میزبانی شهرستان بندر ماهشهر و در نیمه دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن او اسپورت کشور خاطرنشان کرد: قرار است در این مسابقات بین ۱۰ تا ۱۲ کشور آسیایی شرکت کنند که از منطقه خلیج فارس کشورهایی همچون قطر، عمان و کویت، از منطقه شمال آسیا کشورهایی نظیر ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان و از شرق آسیا نیز کشورهایی مانند فیلیپین و تایلند حضور خواهند داشت.

منوچهری متذکر شد: این مسابقات علاوه بر بعد ورزشی که دارد فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی منطقه و جذب سرمایه‌گذاران خارجی است و امیدواریم شهرستان بندر ماهشهر بتواند به خوبی از این فرصت بهره‌گیری کند.

وی افزود: در سال ۸۴ با همکاری کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی وقت، ۱۵ کشور را در همدان گرد هم آوردیم و این فعالیت را آغاز کردیم.

دبیرکل فدراسیون جهانی او اسپورت در پایان اضافه کرد: تاکنون ۷ دوره مسابقات قهرمانی جهان و ۵ دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار شده و امروز در جایگاهی هستیم که نمایندگان سازمان جنبش المپیک از بازی‌های ما دیدن می‌کنند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.