مازیار نوعی از برگزاری نخستین همایش ملی مهندسی برق در دانشگاه آزاد ماهشهر خبر داد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر از برگزاری نخستین همایش ملی مهندسی برق در این دانشگاه خبر داد.

مازیار نوعی امروز اظهار کرد: نخستین همایش ملی مهندسی برق ۲۶ آذرماه جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش فراهم کردن زمینه‌ای جهت تعامل صنعت و دانشگاه است تا دانشگاه‌ها از آموزش محوری به سمت پژوهش محوری متناسب با نیازهای صنعت و جامعه حرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر افزود: در همایش ملی مهندسی برق هیئت علمی دانشگاه‌ها و صنعتگران حضور دارند، یافته‌ها و پژوهش‌ها به صورت مقاله و پروژه ارائه و در رابطه با آنها تبادل نظر می‌شود.

نوعی در رابطه با محور این همایش گفت: تمام تحقیقات مرتبط با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در مهندسی الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، ابزار دقیق، شیمی و مواد و کامپیوتر ارائه می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه میان صنعت و دانشگاه باید ارتباط و پیوند برقرار شود عنوان کرد: پیوند و ارتباط بین این دو نهاد این فرصت را برای دانشگاه‌ها فراهم می‌کند که ماحصل پژوهش‌ها و یافته‌های خود را در اختیار  موسسات و نهادهای تولیدی و صنعتی قرار دهند تا روش‌های تولید خود را به روز کرده و قابلیت تولید را افزایش دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با بیان اینکه دانشگاه‌ها پیشگام توسعه صنعت هستند، گفت: صنعت باید نیازهای ‏خود را از دانشگاه بخواهد و دانشگاه نیز انعطاف لازم را از خود نشان دهد تا در نهایت یک الگوی مناسب ایجاد ‏شود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.