برگزاری همایش حمایت از تولیدات داخلی و منطقه ای ۲۴ آذر ماه در بندر ماهشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: منصور قمر هدف از برگزاری این همایش را ایجاد بستر مناسب و ارائه راهکارهایی برای ادامه و پیگیری افزایش تولید و تشویق وترویج خرید کالا وخدمات درون استانی عنوان کرد.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در مصاحبه ای در خصوص برگزاری همایش حمایت از تولیدات منطقه ای که در ۲۴ آذر ماه در بندر ماهشهر برگزار میگردد بیان داشت : شهرستان بندر ماهشهربعنوان قطب اول صنعت پتروشیمی ایران با دارا بودن زیر ساختهای مناسب توسعه از جمله فرودگاه ، شبکه سراسری خط آهن ،جاده های ترانزیتی،۲۱ مجتمع فعال پتروشیمی ،۳۶ پست اسکله ،سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد دلاری ، اشتغال ۳۰۰۰۰ نفری ، سهم ۸۲ درصدی در صادرات غیر نفتی استان و ۱۸ درصدی کشور و سایر زیر ساخت های موجود نقش بسیار مهم و کلیدی را دراقتصادکشور به خود اختصاص داده است  .  و این صنایع عظیم نیازهای خدماتی خود مانندخریدکالا و خدمات را در مرحله اول از نزدیکترین منابع تامین نمایند که تا بحال این چنین بوده است .

منصور قمر اذعان داشت :خوشبختانه با توجه به  تأکیدات  استاندار محترم خوزستان مبنی بر خرید کالا و خدمات تولید شده در استان ،اهتمام مجتمع های پتروشیمی  و کارگاه های صنعتی فعال در سطح شهرستان بندر ماهشهر نسبت به اجرای بخشنامه های  مذکور  از سوی استاندار محترم بسیار چشمگیر و مشهود بوده است بطوریکه این مجتمع ها در سال ۹۳ بیش از ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال خریدهای کالایی و خدماتی  انجام داده اند  که ۶۵% آن خریدها داخل استان بوده است.

وی خاطر نشان کرد : در سه ماهه اول سال ۹۴ بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال خرید کالا و خدمات انجام شده که بیش از ۶۷% آن خرید داخل استان بوده است.

در ادامه عالی ترین نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان بندر ماهشهر افزود : در تحقق بیشتر این امر در سطح استان و با توجه به نقش مهم و اساسی همایش ها و نمایشگاه ها در رونق و توسعه و ایجاد بستر های مناسب به منظور دسترسی به اهداف مورد نظر ، و تشکیل ستاد تولید خریدکالا و خدمات شهرستان ها تصمیم به برگزاری همایشی تحت عنوان همایش” حمایت از تولیدات متقابل منطقه ای ” گرفته شد که این همایش در ۲۴ آذر ماه ۹۴ در شهرستان بندر ماهشهر برگزار میگردد.

فدار  فرماندار شهرستان  بندر ماهشهر هدف از برگزاری این همایش را شناسایی و معرفی ظرفیت های متقابل صنایع پتروشیمی وتامین کنندگان کالا وخدمات ، شناسایی  و معرفی تولید کنندگان کالا و خدمات  شهرستان ، فراهم سازی و تسهیل ارتباط تولید کنندگان و مصرف کنندگان کالا و خدمات ،افزایش سرمایه در گردش و کمک به اقتصاد وتولید کار درون استانی وایجاد بستر مناسب و ارائه راهکارهایی برای ادامه و پیگیری افزایش تولید و تشویق وترویج خرید کالا وخدمات درون استانی عنوان داشتند.

 ** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.