اعضای بدن کودک ۳ ساله ماهشهری به بیماران نیازمند‎ اهدا شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: اهدای اعضای بدن کودک ۳ ساله مرگ مغزی ماهشهری به بیماران نیازمند‎ جانی دوباره بخشید.

اتاق عمل پیوند اعضای این بیمارستان، شاهد انجام یک اهدای عضو دیگر از کودکی ماهشهری بود.

امین بحرینی، فوق تخصص پیوند اعضای بیمارستان گلستان اهواز، پس انجام موفقیت آمیز این عمل اظهار کرد: خانواده زنده‌یاد «سجاد لارنجی»، کودک سه ساله اهل ماهشهر که روز گذشته با وجود تلاش فراوان تیم‌های مختلف پزشکی، به دلیل عارضه شدید مغزی در بیمارستان گلستان مرگ مغزی شده بود، صبح امروز با رضایت به انجام عمل خداپسندانه اهدای اعضای جگرگوشه خود به بیماران نیازمند، نام او را جاودانه کردند.

وی افزود: اگرچه به‌طور کلی، انجام یک عمل پیوند از مرگ مغزی، کاری است بسیار دقیق و حساس، اما باید اذعان کرد که عمل جراحی اهدای عضو از کودکان کم سن و سال، مستلزم دقت عمل بسیار است و حساسیت‌های خاص خود را دارد.

بحرینی ادامه داد: با توجه به اینکه گروه خونی این کودک از نوع کمیاب +AB بود و هیچ گیرنده‌ای با شرایط لازم برای دریافت کلیه‌ها وجود نداشت، عضو کبد، برای پیوند به بدن یک کودک نیازمند، فوراً به بیمارستان شهید نمازی شیراز انتقال داده شد.

این مسئول با بیان این موضوع که هیچ گونه وجهی به خاطر رضایت به اهدای عضو، نه از سوی خانواده گیرنده عضو و نه از طرف بیمارستان به خانواده اهدا کننده پرداخت نمی‌شود، افزود: با وجود وجود باورهای غلطی که برخی افراد پیرامون این موضوع دارند، این کار صرفاً جنبه خیرخواهانه دارد و تمام هزینه‌های بستری و عمل برای خانواده اهدا کننده و هزینه دریافت عضو برای خانواده گیرنده نیز رایگان خواهد بود.

مدیر دفتر فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در اکثر شهرهای استان خوزستان فرهنگ اهدای عضو در حال ارتقا و آمار در حال رشد است، اما به نسبت جمعیت و با مشاهده آمار موارد مرگ مغزی، شهر اهواز فرهنگ سازی بیشتر و گسترده‌تری را می‌طلبد.

بحرینی، کسانی که به هر دلیل فردی از خانواده آنها دچار مرگ مغزی می‌شود را مخاطب قرار داد و گفت: به خوبی می‌دانیم که در آن شرایط نامناسب روحی، تصمیم‌گیری در قبال رضایت به انجام عمل اهدای عضو بس دشوار است، اما باید بدانیم که از دیدگاه پزشکی، بروز حالت مرگ مغزی در یک فرد، با مرگ قطعی برابر است و برای جلوگیری از فساد ارگان‌ها، پزشکان صرفاً برای مدت زمان محدودی، آن هم با استفاده از داروهای خاص، قادر به زنده نگاه داشتن قلب هستند.

به گزارش پایگاه خبری پایانیوز، هفته گذشته نیز اعضای بدن «محمدرضا قنواتی» بیمار مرگ مغزی ماهشهری به سه بیمار نیازمند اهدا شده بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • من مادر سجاد هستم میخوام دختر ببینم که پسرم که بهش اهداد داد