اعضای بیمار مرگ مغزی ماهشهری به سه بیمار زندگی دوباره بخشید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر دفتر فراهم ​آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی ​شاپور اهواز گفت: اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی ماهشهری زندگی دوباره ای به سه بیمار نیازمند بخشید.

امین بحرینی گفت: محمدرضا قنواتی به دلیل عارضه مغزی و خونریزی شدید به این مرکز منتقل شد، اما با وجود تلاش بی وقفه کادر درمان این بیمارستان و با بررسی علائم حیاتی و مشاهدات بالینی، شانسی برای بازگشت به زندگی برای وی وجود نداشت و مرگ مغزی این مرحوم تایید شد.
وی اظهار داشت: با همت و تلاش تیم فراهم آوری اعضا در بیمارستان گلستان و با توجه به اینکه متوفی از خانواده معتقد و مذهبی بودند، رضایت به این عمل خداپسندانه و اهدای عضو به بیماران نیازمند جلب شد.
مدیر دفتر فراهم ​آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی ​شاپور اهواز گفت: طی انجام یک عمل جراحی شش ساعته، کبد زنده یاد قنواتی به مردی ۵۵ ساله اهوازی و دو کلیه وی نیز به دو خانم حدودا ۴۰ ساله یکی اهل اهواز و دیگری اهل شهرستان شوشتر، با موفقیت پیوند شد.
بحرینی افزود: آمار پیوند عضو از مرگ مغزی در خوزستان هرچند هنوز مطلوب نیست، اما با تلاش هایی که صورت گرفته، رو به افزایش و امیدوار کننده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.