تشکیل چهارمین جلسه شورای سلامت شهرستان بندر ماهشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: چهارمین جلسه شورای سلامت شهرستان بندر ماهشهر در سالن جلسات فرمانداری شهرستان با حضور فعال و همیشگی جناب دکتر قمر (فرماندار محترم شهرستان) و دکتر علیرضا قدری (سرپرست شبکه بهداشت ودرمان ماهشهر ) و دیگر مسوولین محلی شهرستان در ساعت۹:۳۵صبح برگزار گردید.

جلسه که با تلاوت چند آیه از کلام الله مجیدو سخنان دکتر قمر:ضمن خوشامد گویی به حضار و تبریک عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات حاضرین آغاز گردید.

دکتر علیرضا قدری، ضمن تبریک عید سعید فطر به حضار محترم و قرائت مصوبات جلسه قبلی و تشکر از برخی اعضای کارگروه شورای سلامت جهت انجام صحیح وظایف محوله و ارایه گزارش مکتوب و مستند از اعلام نتیجه عملکرد به شبکه بهداشت ودرمان بندر ماهشهر نمودند.

دکتر علیرضا قدری با تاکید بر تعیین مکان مناسب جهت دفع زباله های عفونی در مکان بدون خطر و بکار گرفتن کارگران آموزش دیده برای انجام  کار و همچنین به ضرورت پیگیری مسله ی جوندگان که ساکنین خیلی از مناطق مسکونی را از لحاظ بهداشتی دچار مشکل کرده است. اشاره نمودند و با بیان اینکه شهرداری با همکاری و همیاری سایر سازمانها برای حل مشکل همت گمارند.وباتشکیل کمیته و تعیین اولویت جهت رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.و به بررسی موضوع از نظرفاضلاب شهری و خانگی، بستر فیزیکی شهر، شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه ،شناسایی گونه جوندگان در منطقه، بررسی و ضعیت پسماندها و وضعیت دفع زباله ها صورت گیردکه نیازمند برنامه ریزی در درازمدت، پیگیری مداوم و همت کارگروه مربوطه-دقت لازم در انتخاب سم مخصوص جوندگان برای منطقه، ایجاد هماهنگی لازم قبل و بعد ازسم پاشی در منطقه، اصلاح بستر در سال های اولیه اجرای طرح،بهسازی محیط ،دفع صحیح نخاله های ساختمانی، ایجاد تعامل ارگانها در راستای موفقیت طرح، هماهنگی برای جمع آوری لاشه آنها پس از سم پاشی، تعیین اعتبارلازم که هرچه سریعتر اقدامات لازمه صورت گیرد.

mail.google.com

در ادامه علیرضا قدری به راه اندازی شبکه آب رسانی ابفای چمران و مناطق روستای اشاره کردند که انشالله تا پایان نیمه سال مشکل آب روستاها هرچه زودتر حل شود.

وی در ادامه صحبتهای خود به فعال کردن کمیته اتلاف سگهای ولگرد که امنیت و آرامش برخی مناطق مسکونی را مختل کرده است اشاره کردن و همچنین اشاره ی به میادین عرضه دام و نظارت بیشتر در جهت رعایت نکات بهداشتی لازم و بصورت مداوم صورت گیرد .ونیز از اعضای فعال و پیگیر شورای سلامت تقدیر و تشکر کردند.

دکتر علیرضا قدری  از شهرداری و اداره راهنمایی رانندگی خواستار توجه ویژه به خیابان و کوچه ها و در صورت صلاح دید کارشناسان مربوطه به قرار دادن سرعت گیر جهت کاهسش آمار مرگ و میر تصادفات درون شهری به ویژه در مناطق مسکونی پرتردد که پارک یا فضای سبز در انجا قرار دارد و باعث رفت و آمدبسیاری از همشهریان در آن مناطق میشوند را شدند.

و نیز به انجام مراقبت های پیش بارداری جهت جلوگیری از تولد نوزادان نابهنجار در سطح شهرستان و حومه به ویژه مناطق محروم و بی بضاعت که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی گام های اولیه در این راستا برداشته شود.

دکتر قمر با تشکر از اعضای فعال و تاکید بر برخورد شدید و قاطعانه با اعضای غیر فعال شورای سلامت که دارای غیبت های مکرر و بدون تعیین جانشین جهت پیگیری جلسه بدون اطلاع قبلی می باشد از حذف شدن انها خبر دادند.

شورای سلامت که به دنبال تحقق امنیت سلامت جامعه قدم بر می دارد و کوتاهی در امور عملکرد در حوزه سلامت شهرستان غیر قابل قبول است و جلسه در ساعت ۱۲:۳۵با ذکر صلوات خاتمه یافت.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.