فرماندار: زمین‌های بلااستفاده ماهشهر تعیین تکلیف می‌شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار ماهشهر با رضایت​بخش ندانستن وضعیت فضای سبز شهر به عنوان یک منطقه صنعتی گفت: شهرداری با نظارت دقیق فرمانداری از تعامل و مشارکت صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه، در توسعه فضای سبز و کارهای خدماتی استفاده کند.

 

منصور قمر در گفت​وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: به دلیل صنعتی بودن منطقه، رنگ و بوی شهری از نظر تنوع اجتماعی، تفریحی و اشتغال به روشنی دیده نمی‌شود. گرچه در حوزه خدمات شهری و توسعه فضای سبز در شهر اقداماتی انجام شده اما رضایت​بخش نیست.

 

وی ادامه داد: البته برای این موضوع دو نکته بسیار مهم مدنظر قرار داده و سعی شده اقدامات بیشتر و با میزان تاثیرگذاری بالاتری در شهر انجام شود. یکی از این موارد حرکت و فعالیت شهرداری​ها با برنامه توسعه فضای سبز و ارایه خدمات مطلوب شهری است که بر اساس این برنامه، شورا و شهرداری طرح​ها و برنامه​های خود را اجرا می​کنند و قطعا نظارت فرمانداری می​تواند دست​یابی به نتیجه مطلوب را در این زمینه بیش از پیش محقق سازد.

 

فرماندار ماهشهر افزود: یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در موضوعات شهری، تعیین تکلیف زمین​های بسیاری است که بلااستفاده رها شده​اند. این زمین​ها یا متعلق به پتروشیمی یا ادارات مختلف هستند یا مالک شخصی دارند. این زمین​های خالی نمای خوبی برای شهر ندارند.

 

قمر اظهار کرد: برای حل این موضوع، در مرحله اول اعلام کردیم مالکان حقیقی و حقوقی این زمین​ها در مدت زمان معین برای تعیین تکلیف آنها اقدام کنند. چنانچه این کار از سوی مالکان صورت نگرفت، به دلیل اینکه وجود این زمین​ها با شرایطی که دارند، به زیبایی شهر خدشه وارد می​کند، فرمانداری ازطریق حقوقی و اداری و با تکیه بر رسالت خود، این زمین​ها را تعیین تکلیف خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: برای توسعه فضای سبز و خدمات شهری در ماهشهر نیاز است از ظرفیت​های موجود در شهر به خصوص تعامل با صنایع پتروشیمی استفاده کرد. به همین منظور بین فرمانداری، پتروشیمی​ها و شهرداری​ها نوعی تعامل صورت گرفته که بر این اساس پتروشیمی​ها می​توانند به صورت مشارکتی با شهرداری یا انفرادی در رفع نیازهای خدماتی شهر و فضای سبز مشارکت و همکاری کنند.

 

فرماندار ماهشهر گفت: برای بهره​گیری مناسب از این فرصت، کمیته​ای تحت عنوان کمیته توسعه و سرمایه​گذاری در شهرستان تشکیل دادیم. به دلیل وجود منابع و ظرفیت​های خوبی در شهرستان، از طریق این کمیته از کلیه سرمایه​گذاران دعوت به همکاری شد و امکانات در اختیار سرمایه​گذاران قرار خواهد کرد و قطعا حمایت می​شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.