امروز و با هدف حضور در فرا بورس؛ معارفه پتروشیمی غدیر برگزار می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: پس از آن که عرضه اولیه شرکت پتروشیمی مبین، توسط هلدینگ خلیج فارس فارغ از حاشیه‌ها تجربه خوبی برای بزرگترین شرکت بورس به همراه داشت، تاپیکو هم که دومین هلدینگ بزرگ پتروشیمی بورس به شمار می‌رود یکی از بهترین دارایی‌های خود را در آستانه عرضه عمومی قرار داد.

شرکت پتروشیمی غدیر بر اساس برنامه ریزی های اعلام شده قرار است که ساعت ۱۶ امروز (دوشنبه ۲۱ اردیبهشت) در جلسه‌ای به سرمایه گذاران بازار سهام معرفی شود تا در صورت وجود شرایط متعادل در بازار، ۱۰ درصد از سهام این شرکت برتر صنعت پتروشیمی در فرابورس عرضه اولیه و کشف قیمت شود.

بر اساس این گزارش، یکی از ویژگی های این شرکت، دسترسی به خوراک است که به دلیل مصرف کلر و اتیلن و وجود حجم مناسب این ۲ محصول در سطح منطقه، از این بابت مشکل چندانی ندارد. همچنین “شغدیر” تحت تاثیر از منطقه نوسانهای مختلف افزایش قیمت گاز مانند سایر پتروشیمی های گازی تاثیر پذیری کمتری دارد.

این گزارش می افزاید: ،پتروشیمی غدیر در سال ۹۴ سودی معادل ۳۱۲ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده که این پیش بینی در مقایسه با پیش بینی عملکرد سال مالی قبل یعنی مبلغ ۴۱ریال ۶۰۰ درصد رشد را نشان می دهد،هر چند که گفته می شود در سال ۹۳ «شغدیر» به سود حدود ۸۰ ریالی به ازای هر سهم دست پیدا خواهد کرد.پیش بینی ۹۴ این شرکت نیز در مقایسه با سال گذشته همچنین در فروش ۲۱ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰ درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۷۹ درصد افزایش و سود خالص ۶۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.