معاون فرماندار خبر داد: بندر ماهشهر میزبان ۶۱ شهید تازه تفحص شده

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون فرماندار بندر ماهشهر گفت: این شهرستان از پیکر ۶۱ شهید گمنام میزبانی و پذیرایی خواهد کرد.

به گزارش عصر جنوب به نقل از فارس؛ عبادی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: روز سه‌شنبه ۲۵ فروردین ماه ماهشهر میزبان ۶۱ شهید گلگون‌کفن تازه تفحص شده است.

وی افزود: همه ادارات، نهادها، سازمان‌ها و اقشار مردم باید برای استقبال باشکوه از این شهیدان خونین بال تمام تلاش و کوشش خود را به کار ببرند.

معاون فرماندار شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: پیکرهای این شهیدان در مناطق عملیاتی فاو، شلمچه، مجنون، شرق دجله و زبیدات کشف شده‌اند و روز ۲۵ فروردین با استقبال نظامی یگان تشریفات منطقه سوم دریایی سپاه و از طریق مرز شلمچه وارد خاک کشور خواهند شد.

عبادی یادآور شد: این شهدا مربوط به عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای پنج و تک‌های دشمن بعثی در سال‌های ۶۷ در مناطق فاو و زبیدات هستند.

وی با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران در ادامه مکتب عاشورا شکل گرفت و شهیدان ما ادامه دهنده راه سیدالشهدا (ع) هستند.

معاون فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، دلیل جاودانگی شهدا را کار برای رضای خدا دانست و افزود: این بزرگواران تمام وجود مادی و معنوی خود را در این راه نثار کردند.

عبادی همچنین بر لزوم تبیین ویژگی‌های شخصیتی شهیدان برای جوانان تأکید و تصریح کرد: جوانان باید وصیت‌نامه شهیدان را مطالعه و با آرمان و اندیشه‌های والای آنها آشنا شوند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شهیدان که در وصیت‌نامه‌های آنها نیز به چشم می‌خورد لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب(ره) در مسیر مکتب اهل بیت(ع) است.

معاون فرماندار بندر ماهشهر، آرامش و امنیت کنونی کشور را مرهون ایثار و فداکاری شهدا دانست و عنوان کرد: کسانی که با نیت الهی خالص و در اوج مظلومیت به شهادت می‌رسند جاودانه می‌شوند.

عبادی متذکر شد: کوچک‌ترین وظیفه‌ای که امروز بر عهده تک تک ماست این است که در راه آنها قدم گذاشته و آرمان‌های شهدا را زنده نگه داریم.

وی در پایان بیان کرد: شهرستان بندر ماهشهر باید با تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای استقبال از ۶۱ شهید گلگون‌کفن و گمنام آماده شود و مردم نیز با حضور چشم‌گیر خود گام کوچکی برای تکریم شهدا و قدردانی از رشادت‌های آنان بردارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.