فرماندار بندر ماهشهر در رابطه با تفاهم لوزان: حمایت مقام معظم رهبری عامل موثری در موفقیت این دیپلماسی تاریخی بود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار بندر ماهشهر گفت: بی شک اصول این مذاکره با هدایت و حمایت مقام معظم رهبری تببین شد و این مهم نیز، عامل موثری در موفقیت این دیپلماسی تاریخی محسوب می شود.

منصور قمر با تجلیل از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در لوزان سوئیس، گفت:در مذاکرات بین المللی به ویژه موضوع هسته ایی، توجه به تخصص و برخورداری از تحصیلات و علم مرتبط با موضوع و مهارت فردی مورد توجه قرار می گیرد تا این مذاکرات با کمترین هزینه برای حفظ منافع ملت به هدف برسد.

وی ادامه داد: مبنای دولت دکتر روحانی در دوران تبلیغات ریاست جمهوری، تدبیر و امید در همه امور بود و این عامل نیز در کنار تخصص و علم به عنوان اساس موفقیت تیم مذاکره کننده دولت تدبیر به شمار می رود.

قمر افزود: بی شک اصول این مذاکره با هدایت و حمایت مقام معظم رهبری تببین شد و این مهم نیز، عامل موثری در موفقیت این دیپلماسی تاریخی محسوب می شود.

فرماندار ماهشهر خاطرنشان کرد: اگر افراد یا گروه های خاص به قصد ونیات سیاسی و حزبی سعی بر خدشه دار کردن کار بزرگ تیم هسته ایی دارند، باید بپذیرند که تیم هسته ایی با حساب و منطق پا به عرصه این مذاکره گذاشت و ترس برای تیم مذاکره کننده معنایی نداشت.

قمر گفت: جهانیان پی بردند که نظام جمهوری اسلامی صلح گرا و اهل منطق است و با احترام به طرف مقابل، در تصمیم گیری ها، منافع کشور را لحاظ کرده و حقانیت کشور را در مذاکره حفظ کرده است.

وی تصریح کرد: در بیانیه لوزان سوئیس، به صورت رسمی حق استفاده ایران از انرژی هسته ایی صلح آمیز پذیرفته شد.

بیانیه مطبوعاتی لوزان در پایان نشست چهارشنبه شب محمد جواد ظریف و وزیران خارجه ۱+۵ و نماینده عالی اتحادیه اروپا، قرائت شد که بر اساس آن توافق نهایی برای نگارش متن برجام شامل جزئیات فنی، تا تاریخ ۱۱ تیرماه می باشد.

رییس جمهوری آمریکا بعد از نشست لوزان سوئیس گفته بود سخت ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کردیم، ولی تحریم ها به تنهایی نتوانست برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.