فرماندار خبر داد: بازدید بیش از هشت هزار نفر از جاذبه گردشگری دریایی بندر ماهشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی سال ۹۴ تاکنون، بیش از هشت هزار نفر از جاذبه های گردشگری دریایی این شهرستان استفاده کرده اند.

یکی از ظرفیت های بالقوه گردشگری ایران، دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و از جذابیت بالایی توریستی نیز برخوردار است.

به مجموعه فعالیت های تفریحی و سرگرمی که در محیط های دریایی دور از ساحل از سوی گردشگران انجام می شود، گردشگری دریایی می گویند.

این صنعت در بیشتر کشورهای دنیا توجه به تورهای دریایی، حمل نقل دریایی، ورزش ها و تفریحات آبی، غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد.

منصور قمر گفت: رونق گردشگری دریایی و صنعتی از تاکیدات استاندار خوزستان می باشد و فرمانداران شهرستان های ساحلی نیز بر این اساس در نوروز برنامه ریزی کردند.

وی اضافه کرد:برای رونق گردشگری دریایی در شهرستان و اجرای طرح سفرهای دریایی، کشتی فیروزه با ظرفیت جابجایی ۲۵۰ مسافر در هر سفر، راه اندازی شد و مورد استقبال گردشگران و مسافران نیز قرار گرفت.

قمر افزود: در این طرح، مسافران بیش از یک و نیم ساعت سفر دریایی خواهند داشت و از جاذبه های دریا استفاده می کنند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر همچنین با بیان اقدامات انجام شده برای رونق گردشگری صنعتی در شهرستان نیز، گفت:این طرح با همکاری منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر اجرا شد و مسافران و گردشگران نیز از جاذبه هیا صنعتی منطقه ویژه پتروشیمی این شهرستان دیدن کردند.

شهرستان بندر ماهشهر، ۸۳ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد و به عنوان قطب پتروشیمی کشور و استان خوزستان مطرح است.

شهرستان بندر ماهشهر از دو بخش مرکزی و بندر امام خمینی(ره) تشکیل شده و دارای سه شهر با نام بندر ماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و چمران و یک دهستان با نام جراحی و ۶۵ روستا می باشد.

شهرستان بندر ماهشهر از شمال به اهواز و رامشیر ، از غرب به شادگان، از شرق به امیدیه و هندیجان و از جنوب به خلیج فارس محصور می باشد.

از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری شهرستان می توان از تور گردشگری دریایی کشتی فیروزه، دریاچه نمک بندر ماهشهر ، پارک ساحلی بندر امام خمینی (ره) و مجتمع تجاری تفریحی جام جم یاد کرد.

گزارش از خبرنگار ایرنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.