غیر قانونی خواندن انتصاب رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر از سوی نماینده و واکنش شهروندان و فعالین مدنی شهرستان در حمایت از دکتر قدری

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در چهارمین روز از فروردین سال ۱۳۹۳ حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با غیرقانونی خواندن انتصاب سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر موجی از انتقادات و حمایت ها را در شهرستان بندر ماهشهر برانگیخت، تا جایی که جمعی از فعالین مدنی و شهروندان شهرستان بندر ماهشهر با انشار نامه ای سرگشاده حمایت خود از انتصاب دکتر قدری به ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر را اعلام کردند.

همچنین گفته می شود، رونوشت نامه فعالین مدنی و جمعی از شهروندان بندر ماهشهر به دکتر هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی / دکتر مقتدائی استاندار خوزستان / دکتر آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و دکتر منصور قمر فرماندار شهرستان ماهشهر رسیده است.

در بخشی از این بیانیه با انتقاد از عملکرد و مصاحبه های نماینده شهرستان بندر ماهشهر از وی خواسته شده است با پایبندی به اصل تفکیک قوا، انتصابات صورت گرفته از سوی قوه مجریه را به رسمیت بشناسد و با اعلام مخالفت در مجامع عمومی و مصاحبه های خود، موجب دلسردی و سردرگمی شهروندان شهرستان بندر ماهشهر نشود.

نماینده مردم بندر ماهشهر نیز می گوید: از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۱۳۹۳ عملاً شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر به دستور شخص وزیر از زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان خارج و مجدداً زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفته است و انتصاب سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان به هیچ عنوان موضوعیت ندارد و کاملا غیر قانونی است.

حال باید دید حبیب آقاجری نماینده مردم شهرستان بندر ماهشهر پس از مطلع شدن از اعلام حمایت شهروندان و جمعی از فعالین مدنی شهرستان بندر ماهشهر چه رویکردی را اتخاذ خواهد کرد؟

– در ادامه ابتدا مصاحبه حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با خبرگزاری فارس و پس از آن نامه سرگشاده جمعی از شهروندان و فعالین مدنی شهرستان بندر ماهشهر خواهد آمد:

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ماهشهر: انتصاب سرپرست شبکه بهداشت ماهشهر غیرقانونی است
نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتصاب سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر غیر قانونی بوده است.

حبیب آقاجری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در یک اقدام اشتباه از زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز جدا و زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفت.

وی افزود: پیگیری‌های فراوانی برای بازگشت به وضعیت سابق صورت گرفت اما کارشکنی‌های فراوانی در این رابطه صورت گرفت.

نماینده ماهشهر در خانه ملت خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته در دیدار با وزیر بهداشت مسئله مطرح و وزیر بهداشت در تاریخ ۲۶ اسفندماه دستور به اقدام داد و عملاً شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر به دستور شخص وزیر از زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان خارج و مجدداً زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفت.

آقاجری متذکر شد: با این وجود رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در حکمی رئیس شبکه بهداشت ماهشهر را برکنار و به جای وی سرپرست تعیین کرد و این در حالی است که وزیر بهداشت تعیین رئیس شبکه این شهرستان را به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز محول کرده بود.

وی افزود: بنابراین انتصاب سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان به هیچ عنوان موضوعیت ندارد و کاملا غیر قانونی است و این موضوع را به اطلاع شخص وزیر بهداشت رسانده‌ام و به زودی به این وضعیت رسیدگی خواهد شد.

ایلنا: نامه سرگشاده جمعی از شهروندان و فعالین مدنی شهرستان بندرماهشهر در حمایت از انتصاب دکتر قدری به ریاست شبکه بهداشت و درمان

به گزارش ایلنا؛ جمعی از شهروندان بندرماهشهر عطف به مصاحبه نماینده محترم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) با خبرگزاری فارس در ارتباط با انتصاب رئیس محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر نامه سرگشاده ای صادر کردند. متن نامه بدین شرح است:

بنام خدا

جناب آقای دکتر ایدنی

ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان

با سلام و تبریک بهار طبیعت و نوروز باستانی و با آرزوی تحول افکار و اندیشه ها و عملکردها در راستای ارائه خدمات شایسته به شهروندان میهن اسلامیمان

احتراما به استحضار میرساند در پی صدور حکم سرپرستی اداره بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر که با شوق و شعف زایدالوصف شهروندان و پرسنل اداره مربوطه روبرو گردید، مردم فهیم و آزاد اندیش این دیار انتظار داشتند همه مسولان و دست اندرکاران با همگرایی و همسویی و حمایت از مدیر منصوب شده، اموربهداشت و درمان ساماندهی و در راستای ارتقاء شاخصهای بهداشتی – درمانی و تامین سلامت شهروندان اقدام همه جانبه ای صورت پذیرد.متاسفانه این خواسته و انتظار بجا و خداپسندانه مردم از سوی نماینده محترم محقق نگردید بلکه با اعلام مخالفت ایشان در مجامع عمومی و مصاحبه ها موجب دلسردی و سردرگمی گردیده است.

جایگاه رفیع نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی از دو بعد قانونگذاری و نظارت تعریف شده و اصل تفکیک قوا در نظام مقدس جمهوری اسلامی همگان را ملزم به رعایت قانون و عدم دخالت در حیطه و مسئولیت همدیگر می نماید.

ایشان در مصاحبه اخیرشان با خبرگزاری فارس ضمن دخالت در کار قوه مجریه اقدام اصولی و ضابطه مند انجام شده را غیرقانونی اعلام  و در واقع حقوق ذاتی و حقه قوه مجریه در انتصاب مدیرانش را نادیده انگاشته است.

اظهارت وی هم به لحاظ شکلی و هم محتوایی ایراد قانونی دارد.بنا به گفته ایشان اداره بهداشت و درمان ماهشهر در تاریخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۳ زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفته  و قبل از آن زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان بوده است.

ایشان در مصاحبه خود بدلیل آنکه حکم سرپرست جدید را دانشگاه علوم پزشکی اهواز صادر نکرده است فاقد وجاهت قانونی میداند در حالیکه صدور حکم یاد شده از سوی دانشکده آبادان قبل از تاریخ اعلامی نماینده محترم، انجام پذیرفته ،بنابراین به لحاظ شکلی هیچگونه کار خلاف قانونی انجام نشده است.

از نظر محتوایی هم حکم صادره بلااشکال است زیرا دانشکده علوم پزشکی آبادان از دیدگاه وحدت رویه و امور جاری حاکم بر بهداشت و درمان استان منفک و جدا از تصمیم گیری کلی نمی تواند عمل کرده باشد و اصولا این قبیل انتصابات در شورای معاونین اداره کل و با هماهنگی همه جانبه انجام می پذیرد.

شهروندان ماهشهری انتظار داشتند که نماینده محترم در راستای وظایف قانونی خود در بعد نظارت، در طی سالهای نمایندگیشان ،مشکلات و موانع موجود در بخش بهداشت و درمان را مورد پیگیری قرار میدادند و حساسیت خود را در مسیر رفع کمبودها ونواقص موجود اعم از کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی،کمبود نیروی انسانی ،کمبود تجهیزات و …نشان می داد.

علیهذا از آن مقام محترم درخواست میشود ضمن رعایت حقوق نماینده محترم ، جایگاه مدیران اجرایی استان را در خصوص حوزه اختیارات قانونی مد نظر قرار داده و ضمن بررسی مجدد روند اجرا شده از حکم صادره و نیروی منصوب شده حمایت بعمل آید.امید است خواست و نظر مردم در انتخابات شورانگیز و حماسی خردادماه سال ۹۲ از سوی همگان جدی تلقی گردیده و انتظارات حداقلی شهروندان در جابجایی مدیران منطبق و همراه با تفکرات دولت برآمده از آراء آنان محقق گردد.

والسلام
با احترام
جمعی از شهروندان و فعالین مدنی شهرستان بندر ماهشهر

به گزارش عصر جنوب؛ پیش از این عبدالرضا اسکندری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر بود که وی در حکمی از سوی رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان برکنار و به جای وی علیرضا قدری به عنوان سرپرست منصوب شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • ببخشید کدوم شهروندان و فعالین مدنی ماهشهر یا منظورتون فقط طیف اصلاح طلبان هستند
    • آخه کسی که از هیچ خبر نداری و نمیدونم کی هستی . من یکی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان هستم که با این انتصاب موافق و با اعتراض به اصتلاح نماینده مخالفم تا جایی که من از همکارانم اطلاع دارم نزدیک به ۹۰ درصد پرسنل از انتقال به اهواز مخالفند و اضهار میکنند ما سختی آبادان رو پشت سر گذاشتیم و الان که وضعیت بهتر شده باز باید در بدر بشیم . که این آقای نماینده اصلا نظر مردم و کارکنان رو نپرسیده و فقط به فکر امتیازات و خصومتهای شخصی با نماینده آبادانه که دودش به چشم ما میره . یه سوال میشه خواهشا یک عملکرد خوب این آقایبه اصطلاح نماینده و در اصل انتصاب شده رو تشریح کنید؟
  • آقای پرسنل شبکه بهداشت جنابعالی کدام همکاران رو میگی که خبر داری از ماندن شبکه بهداشت با آبادان راضیند شما پرسنل شبکه را چه کسانی میدونی حتما دستت تو روغن هست و ظلمی که به بقیه پرسنل شبکه شده و میشود نمیبینی؟