سرمایه گذاری ۲۵۰میلیارد ریالی برای احداث پایانه بار جدید بندر امام

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان از احداث پایانه بار جدید بندر امام خمینی(ره) با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش عصر جنوب به نقل از ایرنا؛ مسعود مصدقی با بیان این که پایانه جدید پاسخگوی نیاز رانندگان نیست افزود: پایانه بار فعلی ظرفیت ۷۰۰خودرو را دارد که رانندگان را با محدودیت هایی مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: به منظور ساخت پایانه بار جدید یکصد هکتار زمین از منابع طبیعی در اختیار اداره کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان قرار می گیرد که هم اینک مقدمات کار فراهم شده و در مرحله سرمایه گذاری است.

مصدقی گفت: با بهره برداری از این پایانه بار برای رانندگان در خصوص داشتن یک پایانه بار وسیع و استفاده از امکانات رفاهی مطلوب دغدغه ای وجود نخواهد داشت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: بندر امام خمینی(ره) به عنوان یکی از بنادر راهبردی کشور به دلیل نزدیکی با مراکز عمده تولیدی اهمیت ویژه در صنعت حمل ونقل جاده ای دارد.

بندر امام خمینی(ره) از مبادی مهم ورود و خروج کالا در کشور است، هم اینک از طریق بندر امام خمینی به عنوان بندر هاب و بندر تخصصی در تخلیه و بارگیری غلات کشور سالانه حدود ۹۰ درصد غلات مورد نیاز وارد می شود.

سالانه ۴۰ درصد کالای خاص و اساسی کشور از طریق این بندر جابجا می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان همچنین از برنامه ارتقای پایانه های مرزی به عنوان آیینه نظام جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: در پایانه شلمچه سالن بزرگ تری احداث می شود تا در ایام اربعین حسینی مشکل زوار به طور اساسی حل شود.

وی در عین حال از بهره برداری پایانه مرزی چذابه در سال آینده خبر داد.

سالانه حدود ۴۰ میلیون تن کالا از طریق راه های خوزستان جابجا می شود که حدود سه میلیون تن آن از دو مرز مهم تجاری چذابه و شلمچه صورت می گیرد.

به گزارش عصر جنوب، پیش تر منصور قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر از انتقال پایانه حمل و نقل بندر امام به کیلومتر ۱۵ آزادراه خلیج فارس خبر داده بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.