فرماندار: جاده ماهشهر – هندیجان به قتلگاه تبدیل شده است/ تشکر فرماندار از مدیرعامل پتروشیمی مارون/ ماهشهر صاحب هایپر مارکت می شود/ مشکل ترافیک بندر امام خمینی به زودی حل می شود/ راه اندازی MRI ماهشهر بزودی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نشست خبری فرماندار شهرستان بندر ماهشهر با خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات این شهرستان برگزار شد.

به گزارش عصر جنوب از بندر ماهشهر؛ نشست خبری فرماندار شهرستان بندر ماهشهر با خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات صبح امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست صمیمی دکتر منصور قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر به تفکر و استعدادهای خبرنگاران اشاره کرد و گفت: من خود را ژورنالیست و خبرنگار می دانم، خود اهل قلم بوده و هستم و همیشه حمایت از خبرنگار را  وظیفه خود دانستم.

منصور قمر ادامه داد: خبرنگار بطن جامعه است و خبرنگاران با خبرها و گزارشاتشان نقشه راهی برای ما می باشند، بنده افتخار می کنم که هیچ وقت ارتباطم با رسانه ها ها قطع نشده است و این ارتباط را همواره حفظ خواهم کرد.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به استفاده مطلوب از شبکه های مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: باید شبکه های مجازی را ارج نهیم، ما به راحتی می توانیم در شبکه های اجتماعی مجازی دور هم جمع شویم و پیرامون مباحث مختلف بحث و تبادل نظر کنیم، باید این شبکه ها را به اتاق فکر تبدیل کنیم و در راستای پیشرفت شهرستان از آن بهره ببریم.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهاًبه دنبال حس برتری جویی هستیم، اینگونه نباشد، بهتر است در کنار انتقادات طرح های توسعه را هم به چالش بکشیم.

قمر

** زمینه ی طرح های پایین دستی فراهم شده است / جاده ماهشهر – هندیجان به قتلگاه تبدیل شده است 

به گزاش عصر جنوب، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به صنعت پتروشیمی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲۱ پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر وجود دارد که بیش از هفت میلیارد دلار درامد در سال دارند و این سرمایه عظیم در حساب این شرکت ها در بانک های تهران است، ما به دنبال این هستیم که گردش مالی این شرکت ها را به استان منتقل کنیم تا بتوانیم در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنیم.

قمر ادامه داد: در کنار صنایع عظیم پتروشیمی در بندر ماهشهر هفده هزار بیکار وجود دارد که این آمار زیبنده شهرستان نیست، تنها راه برون رفت از چالش بیکاری در این شهرستان را استفاده از ظرفیت های بی شمار منطقه از جمله طرح های پایین دستی می دانیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: زمینه برای فعالیت در طرح های پایین دستی فراهم شده است، به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم و اعلام کرده ایم درشهرستان بندر ماهشهر نه تنها مانعی بر سر راه سرمایه گذار وجود ندارد، بلکه مشوق هایی را برای سرمایه گذاران تعریف کرده ایم.

قمر تاکید کرد: قد علم کرده ام تا سرمایه گذار وارد شهرستان کنم البته اولویت با بومی ها است، اما از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در شهرستان بندر ماهشهر دعوت می کنم. حتی اگر کودکی سرمایه گذار معرفی کند دستش را می بوسم، چرا که قصدم انجام کار برای شهرستان و پیشرفت منطقه است.

 

دکتر منصور قمر در ادامه به مشکلات جاده ماهشهر – هندیجان اشاره کرد و گفت: این جاده به قتلگاه تبدیل شده است و اگر تا قبل از عید تدبیری اندیشیده نشود امسال این جاده قتلگاه خواهد بود.

 

به گزاش عصر جنوب، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در پاسخ به سوال درباره شهرستان ویژه شده بندر ماهشهر گفت: استاندار خوزستان با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در شهرستان این موضوع را مطرح کرد و نگاه ایشان توسعه کل منطقه بوده است، تا کنون اقدامی صورت نگرفته و با توجه به نظر ایشان در آینده پیگیری هایی را انجام خواهم داد.

IMG-20150309-WA0038

** فاز اول پارک آبی ماهشهر در مرحله آغاز است / تشکر فرماندار بندر ماهشهر از مدیرعامل پتروشیمی مارون

منصور قمر در ادامه گفت: صنایع پتروشیمی در منطقه باعث آلودگی می شوند و همیشه میگوییم صنایع آلاینده هستند و مشکل داریم، اعلام کرده ایم با پتروشیمی های آلوده کننده برخورد می شود. اما ما می خواهیم تعامل کنیم تا ضمن کاهش آلوگی ها از صنایع پتروشیمی برای رفاه حال شهروندان استفاده کنیم.

به گزاش عصر جنوب، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به طرح هایی که از سوی صنایع در شهرستان در حال اجرا می باشند اشاره کرد و گفت: صنایع پتروشیمی برای ایجاد فضا‌های رفاهی و تفریحی در شهرستان سرمایه‌گذاری کند و سود فعالیت‌های خود را هم دریافت کنند بدون شک این اقدامات بازدهی خوبی خواهد داشت و فرمانداری هم متعهد می‌شود از هیچ حمایتی کوتاهی نکند.

وی افزود: یکی از طرح های پتروشیمی در شهرستان پارک آبی است که برای اجرای فاز اول آن ۱۲ میلیارد تومان مصوب شده است و زمین آن هم تهیه شده است و پروژه در مراحل اولیه ساخت قرار دارد.

وی گفت: پروژه ی پرورش ماهی نیز از سوی پتروشیمی مارون در شهرستان اجرا خواهد شد که هرکجا از ساحل درصد آلایندگی کمتری داشته باشد پروژه را در آن محل آغاز خواهیم کرد.

قمر تصریح کرد: دو پروژه ی فضای سبز در وروذی ماهشهر و ایستگاه راه آهن ماهشهر نیز توسط این پتروشیمی اجرا خواهد شد که جا دار از مدیرعامل پتروشیمی مارون تشکر و قدردانی کرد.

 ** بخش اورژانس بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ساماندهی می شود / MRI ماهشهر زودی راه اندازی می شود

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در ادامه اظهار داشت: در گرد و خاک اخیر به صورت سرزده از بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بازدیدی داشتم که متاسفانه بخش اورژانس این بیمارستان اصلاً وضعیت مطلوبی نداشت، پس آن با همکاری مدیران صنایع توانستیم مبلغی را از شورای راهبری به این بیمارستان تخصیص دهیم تا بخش اورژانس را ساماندهی کنیم.

منصور قمر تصریح کرد: با حمایت هایی که از بخش خصوصصی داشتیم توتنستیم MRI ماهشهر را به اتمام برسانیم که به زودی راه اندازی و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

IMG-20150309-WA0040

** ماهشهر صاحب هایپر مارکت می شود / راه اندازی بازارچه ته لنجی و تفریحات آبی در دریاچه نمک

دکتر منصور قمر گفت: با جذب سرمایه گذار ایرانی – کویتی و فراهم آورن زمینه های مناسب برای این سرمایه گذار، هایپر مارکت بندر ماهشهر با همکاری عملیات غیر صنعتی احداث خواهد شد.

قمر ادامه داد: در بحث توسعه فضا‌های رفاهی و تفریحی به زودی با کمک بخش خصوصی دریاچه نمک را بهسازی خواهیم کرد و بازارچه ته لنجی و تفریحات آبی از جمله جت اسکی و آبشارهای موزیکال در این مکان راه اندازی خواهد شد.

 

** اردیبهشت ۹۴ افتتاح بندر تجاری خور سیف / احداث ساحل تفریحی در بندر امام

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: به حول قوه الهی توانستیم اولین لنج تجاری ۱۲۰ تنی را در شرایطی که آب خور در پایین ترین سطح خود قرار داشت وارد خور سیف ماهشهر کنیم، با بهره‌برداری از این طرح گام بسیار مؤثری در تحول اقتصادی منطقه برداشته خواهد شد و با راه‌اندازی بازار ته‌لنجی زمینه اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در شهرستان بندر ماهشهر فراهم می‌شود.

وی افزود: انشالله سی ام اردیبهشت ماه سال آینده اسکله تجاری این شهرستان را به بهره‌برداری رسمی خواهیم رساند.

به گزاش عصر جنوب، قمر در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: پارک ساحلی بندر امام تنها ساحل استان خوزستان است که قابلیت ساحل سازی و گسترش مراکز تفریحی ساحلی را دارد، به دنبال آن هستیم که در آینده ای نزدیک بتوانیم مراکز تفریحی ساحلی در این شهر راه اندازی کنیم که می تواند در بخش جذب توریست سرامد شهرهای خوزستان شود.

** ساخت مدرسه پتروشیمی لاله و احداث چندین طرح  ورزشی در بندر امام خمینی

منصور قمر در پاسخ به سوالات خبرنگاری در باره طرح های قابل اجرا در بندر امام اظهار داشت: ساخت مدرسه پتروشیمی لاله در بندر امام خمینی با بودجه ۷۰۰ میلیون تومان آغاز شده است، همچنین ۲ سالن ورزشی در شهر بندر امام خمینی توسط پتروشیمی بندر امام احداث خواهد شد.

قمر ادامه داد: برای شهر بندر امام خمینی ۳ طرح تفریحی – فرهنگی – ورزشی دیگر در بندر امام خمینی در نظر گرفته شده است و بازار ته لنجی بندر امام هم به زودی در راه اندازی خواهد شد تا بتوانیم چهره بندری دو شهر بندر ماهشهر و بندر امام را بیش از پیش نشان دهیم و از خروج سرمایه از شهرستان جلوگیری کنیم و حتی بتوانیم در بخش جذب توریسم و توسعه پایدار گام هایی جدی براریم

 

** با اجرای دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت، مشکل ترافیک بندر امام خمینی را حل خواهیم کرد

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر با انتقاد از ترافیک بندر امام خمینی گفت: روزانه ۱۵ هزار کامیون بندر از این مسیر تردد دارند و ما تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا ترافیک را کنترل کنیم.

وی گفت: طی روزهای گذشته با بازگشایی پارکینگ خلیج فارس و انتقال کامیون ها به آزادراه گام هایی را در راستای برطرف نمودن مشکل براشته ایم که متاسفانه مشکل را حل نکرد.

قمر گفت: دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت برای کنترل ترافیک داریم؛ در طرح کوتاه مدت با جداسازی مسیر خودروهای سبک و سنگین و بازگشایی پل و راه اندازی دو پارکینگ مختص خودروهای سنگین امیدواریم مشکل را بتوانیم حل کنیم و در دراز مدت احداث پل راه آهن را در برنامه داریم.

به گزاش عصر جنوب، در پایان مراسم از فعالین حوزه خبری در بندر ماهشهر تقدیر به عمل آمد و هدایایی از سوی فرماندار شهرستان به فعالین حوزه خبری شهرستان اهدا شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.