حضور مقتدایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی

عصر جنوب/ asrejonoob.irعبدالحسن مقتدایی در حاشیه بازدید از پروژه​های بندرامام‌خمینی(ره) که امروز، ۱۴ بهمن‌ماه صورت گرفت، اظهارکرد:​ در کنار این عظمت و حجم کار انجام شده در زمینه‌های پتروشیمی و بندر، توجه به بخش‌های کوچک‌تر و بنادر کوچک‌تر همچون بندر شادگان و اسکله ماهشهر ضروری است.

 

وی افزود: ​استقبال بخش‌خصوصی و خارجی در بندر امام (ره) بیانگر این است که همچون یک سراشیبی سرمایه و سرمایه‌گذاران به‌طور خودکار به سمت این بندر می‌آید و قطعا نگهداری این سرمایه‌ها مستلزم ارایه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های اساسی است.

 

مقتدایی تصریح‌کرد:​ از این حجم کار و تلاش‌های صورت گرفته در بندر امام خمینی(ره) قدردانی می‌کنم که بدون شک این حجم کار بیانگر برنامه‌ریزی و هماهنگی بین مرکز، ​اداره‌کل بندر و شهرستان است.

 

وی گفت: وقتی مردم راضی باشند، خودشان مبلغ و مروج خواهند بود و سرمایه و سرمایه‌گذاری با منافع مردم تعارضی ندارد و خودش تضمینی برای سرمایه‌گذاری بیشتر است.

 

استاندار خوزستان عنوان‌کرد: در زمینه کارهای توسعه‌ای باید تمام بخش‌ها همچون ماهشهر با تمام مجموعه‌ها همچون بندر و شهرک‌های مختلف، همه با هم دیده شوند و توسعه پیدا کنند که این مسئله باعث عاقبت بخیری ما خواهد شد.

 

در ادامه سعدالله عبدالهی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهارکرد: طول نوار ساحلی استان حدود ۸۵۰ کیلومتر است و رودخانه‌ها و آب‌راه‌های استان شامل کارون، اروندرود، بهمن‌شیر و غیره می‌شود. همچنین بنادر تجاری استان شامل بندر امام(ره) با ظرفیت حدود ۵۰ میلیون تن در سال، ​بنادر خرمشهر، آبادان،​ چوئبده، اروند کنار، سجافی و شادگان است.

 

وی افزود:​ مجموعا ۱۶۰ اسکله در استان در دست بهره‌برداری و استفاده است که این اسکله‌ها شامل اسکله‌های تجاری، صیادی و نفتی می‌باشد.

 

عبدالهی بیان‌کرد:​ ظرفیت کل بنادر استان ۵۸ میلیون تن است که ۵۰ میلیون تن آن به بندرامام(ره) اختصاص دارد.

 

وی گفت:​ در مجموع ۴۰ پست اسلکه عملیاتی در بندر امام وجود دارد که عمق این اسکله‌ها از ۱۱ تا ۱۴ متر متغیر است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح‌کرد:​ بیش از ۳۰ درصد از واردات و صادرات کشور از بندر امام‌خمینی (ره) انجام می‌شود. ۷۸ درصد واردات کالاهای اساسی همچون گندم، جو، ذرت، و روغن خوراکی از طریق بندر امام صورت می‌گیرد. همچنین ۳۳ درصد کل سهم ترانزیت کشور به بندر امام اختصاص دارد.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا استاندار خوزستان امروز به همراه مدیرکل بندر و دریانوردی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان ماهشهر از پروژه سایت ۴ حجت ساحل بندر، کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج‌فارس و دیگر پروژه‌ها و اسکله لایروبی بندر امام بازدید کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.