محکومیت ۲٫۷ میلیارد ریالی قاچاقچی کالا در ماهشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر گفت: یک قاچاقچی کالا در ماهشهر به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

علی‌قلی پارسا اظهار داشت: به دنبال شکایت گمرک جمهوری اسلامی ایران از «ع – پ» و تشکیل پرونده برای وی و تفهیم اتهام این قاچاقچی کالا توسط تعزیرات حکومتی ماهشهر به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالا به نفع دولت محکوم شد.

وی یادآور شد: همچنین به تازگی نیز به دنبال شکایت گمرک و نیروی انتظامی و کشف کالای قاچاق، اداره تعزیرات حکومتی ماهشهر با رسیدگی سریع و دقیق، متهمان را به جزای نقدی به مبلغ ۳۳۴ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالا به نفع دولت محکوم کرد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر همچنین به آمار عملکرد این اداره در ۱۰ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۱۷ پرونده مختومه شده و در مجموع متهمان این پرونده‌ها به پرداخت بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

پارسا خاطرنشان کرد: از این مقدار مبلغ محکومیت، بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال آن وصول و به حساب دولت واریز شده است.

وی افزود: در بخش کالا و خدمات تعداد پرونده‌های موجود ۹ فقره و تعداد پرونده‌های ورودی یک‌هزار و ۲۷۱ مورد بوده که در مجموع یک‌هزار و ۲۷۹ پرونده در این بخش مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: در بحث قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی نیز از مجموع ۲۱ پرونده موجود و ۵۸۷ پرونده وارده به ۵۶۵ پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شدند.

پارسا عنوان کرد: در بخش بهداشت، دارو، درمان و دام‌پزشکی نیز از مجموع سه پرونده موجود و ۱۷۱ پرونده وارده در مجموع ۱۷۳ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام متناسب صادر شد.

– فارس

وی یادآور شد: مجموع جزای نقدی صادر شده در بخش کالا و خدمات، ۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۷۰ ریال، در بخش قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی ۶۲ میلیارد و ۴۲ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۱۱۴ ریال و در بخش بهداشت، دارو، درمان و دام‌پزشکی نیز ۱۰۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال بوده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر در پایان متذکر شد: از مبالغ یاد شده در مجموع و به ترتیب ۴ میلیارد و ۱۲۲ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۸ ریال، ۱۶ میلیارد و ۷۵۲ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۷۰۹ ریال و ۱۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال وصول و به حساب دولت واریز شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.