آلودگی پتروشیمی ها برای منطقه و سودش به کام دیگران است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه شهر چمران ماهشهر گفت: به زودی ساخت شهرک صنعتی شهر چمران آغاز می‌شود و از سرمایه‌گذاران و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی می‌خواهیم که در این رابطه همکاری کنند.

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر چمران که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرک بعثت برگزار شد، اظهار کرد: در قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم عشق خود را به امام خمینی(ره) و ولایت فقیه به خوبی نشان داده و به اثبات رساندند.

وی افزود: تا مادامی که این مردم پشتیبان و حامی ولایت و نظام باشند، انقلاب اسلامی ایران در برابر همه توطئه‌ها بیمه و آسیب‌ناپذیر است.

خطیب جمعه شهر چمران ماهشهر با بیان اینکه خون‌های زیادی برای این انقلاب ریخته شده است، ادامه داد: درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران توسط خون هزاران شهیدی آبیاری شده که از جان و مال و همه چیز خود گذشتند.

هاشمی حفظ وحدت را رمز پیروزی جهان اسلام دانست و گفت: وحدت سم مهلکی برای استکبار است و اگر وحدت محقق شود، توطئه‌های دشمنان ناکام خواهد ماند.

وی ایجاد داعش را توطئه‌ای از سوی آمریکا و صهیونیسم عنوان کرد و افزود: استکبار برای ایجاد فتنه در جهان اسلام داعش این نطفه نجس و خبیث را ایجاد کرده تا به اهداف کور خود دست پیدا کند.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: جهان اسلام باید در برابر توطئه‌های دشمنان ید واحده باشند تا استکبار در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام بماند.

از پتروشیمی‌ها آلودگی‌هایش به مردم منطقه می‌رسد و سودش به استان‌های دیگر

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار کرد: به زودی ساخت شهرک صنعتی شهر چمران آغاز می‌شود و از سرمایه‌گذاران و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی می‌خواهیم که در این رابطه همکاری کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی به جای تأمین نیازهای خود از استان‌های دیگر، باید از ظرفیت‌های موجود در منطقه استفاده کنند و به بومی‌گرایی توجه داشته باشند.

خطیب جمعه شهر چمران اضافه کرد: مردم این منطقه نباید فقط ضررها و آلودگی‌های پتروشیمی‌ها را تحمل کنند و سودش را افراد دیگری در دیگر استان‌ها و شهرها ببرند.

هاشمی متذکر شد: متأسفانه شرکت‌های پتروشیمی به جای سرمایه‌گذاری در این منطقه ثروت و سرمایه خود را در استان‌ها و مناطق دیگر صرف می‌کنند، در حالی که آلودگی و ضررهایش را مردم ماهشهر، چمران و بندر امام تحمل می‌کنند.

امام جمعه شهر چمران در پایان اضافه کرد: باید تمهیدات و تدابیر مناسبی برای رفع معضل بیکاری جوانان منطقه اندیشیده شود و پتروشیمی‌ها نیز سرمایه خود را به این منظور در خود منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.