روایتی از پیدا شدن محل دفن شهید ماهشهری

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امروز چهارشنبه آیین تشییع پیکر شهیدی در ماهشهر برگزار می شود که پس از ۲۲ از زمان شهادت، محل دفن خود را فاش کرد.

به گزارش عصر جنوب از ماهشهر؛ سال ۱۳۷۱ و بحبوحه جنگ عراق و آمریکا شهید طالب حیدری از غواصان منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران (ماهشهر) به همراه شهید امامی و حاج حمید اباذری (دریادار دوم پاسدار جانشین فرمانده دانشگاه امام حسین علیه السلام) حین انجام مانور و گشت زنی در شمال خلیج فارس، شناورشان دچار حریق شده و غرق می شوند.

حاج حیمد اباذری با مجروحیت فراوان زنده از آب گرفته می شود و پیکر شهید امامی نیز پیدا می شود ولی غواصان و شناورهای گشتی سپاه هر چه تلاش می کنند اثری از پیکر شهید حیدری نمی یابند.

پس از مدت ها پیکر این شهید بزرگوار در سواحل روستای شاه عبدالله (بین دیلم و گناوه) نمایان شده و اهالی این روستا نیز پیکر ایشان را که در اثر سوختگی و ماندن در دریا قابل شناسایی نبود، به عنوان فردی ناشناس در جوار بارگاه امامزاده عبدالله دفن می کنند.

پس از سال ها و حین توسعه حرم مطهر امامزاده، مدفن ایشان در قسمت پارکینگ قرار می گیرد و آسفالت می شود و علامتی بر روی آن قرار می گیرد.

پس از این موضوع این شهید بزرگوار به خواب چندین نفر از بزرگان روستا آمده و می گوید من شهید هستم.

وقتی این خواب را تعداد زیادی از معتمدان روستا می بینند سنگ قبری با نوشته شهید گمنام بر روی آن قبر نصب کرده و مدفن مطهرش را از پارکینگ جدا می کنند.

حدود شش ماه پیش، این شهید بزرگوار به خواب چند تن از برادران و فرزندانش آمده و می گوید که من همین نزدیکی ها هستم بیایید شاه عبدالله.

با مراجعه مسئولان به روستا و ملاحظه شواهد و قراین و تطبیق زمان دفن و مفقودی این شهید بزرگوار، از موضوع مطمئن شده و مراحل قانونی و نمونه برداری DNA نیز هویت شهید را مشخص می کند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.