چه کسی مقصر حادثه دوچرخه سواران ماهشهری است؟/ دبیر هیات: حال دوچرخه سواران خوب است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر هیات دوچرخه​سواری ماهشهر حال عمومی دوچرخه​سواران حادثه​دیده این شهرستان را خوب ارزیابی کرد.

احسان مولانی گفت: روز جمعه (پنجم دی​ماه)، هشت دوچرخه​سوار ما در مسیر حرکتی‌شان که از شهر چمران به سمت پل پتروشیمی بود، در حال تمرین به روش فرانسوی (پله​ای) بودند.

وی عنوان کرد: در حین تمرین این گروه، یک تریلر که خاکبرداری انجام می​داد در مسیر مخالف به سمت دوچرخه‌سواران ما آمد و با آن‌ها حالت مماس پیدا کرد. خود من هم اسکورت دوچرخه​سواران بودم و بالای ماشینم هم چراغ​گردون بود و چراغ​های چشمک زن آن هم کار می​کرد ولی راننده آن تریلر هیچ توجهی نکرد و با مماس شدن با دوچرخه​سواران ما در حالی که کاپیتان تیم هم به او اشاره داد تا مراقب باشد، توجهی نکرد.

دبیر هیات دوچرخه​سواری ماهشهر افزود: به هر حال با چسبیده شدن تریلر به دوچرخه​سواران، باد ماشین دوچرخه​سوار اول ما را به سمت زمین پرتاب کرد و دوچرخه او هم با برخورد به لاستیک آن تریلر، خورد شد. با توجه به این‌که روش حرکتی دوچرخه​سواران پله​ای بود، دوچرخه​سواران دوم و سوم هم به زمین برخورد کردند و آسیب دیدند.

 

وی ادامه داد: پس از این‌ حادثه، راننده تریلر نایستاد و حرکت کرد و رفت و اسکورت دوم تیم به پلیس​راه رفت و این حادثه را اطلاع داد و آن‌ها نیز تریلر را متوقف کردند. اکنون نیز پرونده در حال جریان است و نتیجه قطعی مشخص نیست.

 

مولانی درخصوص حال عمومی سه مصدوم این حادثه، گفت: وضعیت عمومی سه دوچرخه​سوار هم خوب است. چانه جلیل زنگویی ۱۵ بخیه خورد، محمد تن از ناحیه کتف بسیار آسیب دید و کتف او آتل​بندی شده است و رضا تن، برادر وی نیز از ناحیه گردن دچار کوفتگی شد که مصدومیت او کمی خفیف​تر است. امروز نیز احتمالا نوبت پزشک قانونی آن‌ها است تا کارهای اولیه انجام شود.

 

وی اذعان کرد: این بازیکنان خودشان را برای مسابقات سه جانبه که قرار است در رامهرمز با حضور تیم​های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان برگزار شود، آماده می​کردند.

 

دبیر هیات دوچرخه‌سواری ماهشهر افزود: در این حادثه نظر پلیس راه این است که ما بدون مجوز آن‌ها وارد جاده شده بودیم در حالی که پلیس​راه آنقدر نیرو و زمان ندارد که سه چهار ساعت برای تمرین، ما را اسکورت کند. البته ما مجوز اسکورت را از راهنمایی و رانندگی ماهشهر گرفته بودیم و مجوز هم به اسم خود من بود.

 

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: در پی این حادثه بالای ۱۰ میلیون تومان به ما خسارت تجهیزاتی وارد شد و باید یکی دو سال کار کرد تا پولی کنار گذاشت و بتوان دوچرخه خریداری کرد. به هر حال هزینه​ها خیلی بالا است و با این حادثه هزینه​های بسیاری متحمل شدیم.

— ایسنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.