یک هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال تولید ناخالص ملی در استان خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: آمارها نشان می‌دهد ۱۲ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال تولید ناخالص ملی ایران با احتساب نفت بوده که ۱ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال آن ازخوزستان تامین شده و رتبه دوم را در کشور دارد.

یداله مهرعلیزاده در جلسه هماهنگی سرمایه گذاری شرکت اتکا و استانداری خوزستان که درمحل سالن جلسات این معاونت برگزار شد، با بیان اینکه هر سرمایه‌گذار و تاجر باید بداند چه ظرفیت‌هایی در کجای ایران قرار دارد، اظهار داشت: باید به ظرفیت‌های استان خوزستان توجه کرد و به طور مثال به عنوان اولین شاخص، استان خوزستان در جی دی پی کشور با احتساب نفت و بدون احتساب نفت، چه نقشی دارد؟
وی گفت: آمارها نشان می‌دهد ۱۲ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال تولید ناخالص ملی ایران با احتساب نفت بوده که ۱ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال آن از خوزستان تامین شده و رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی در مورد خوزستان بدون نفت گفت: ۱۰ هزار و ۶۸۵ هزار میلیارد که در کل کشور جی دی پی داریم که از این رقم، ۵۹۲ هزار میلیارد آن متعلق به خوزستان است و این استان رتبه چهارم را در بین استان‌های کشور دارد.
وی به ارزش افزوده رشته فعالیت‌های ۱۸ گانه و زنجیره‌ی تامین حول آن در اقتصاد اشاره کرد و گفت: خوزستان ۱۴ و ۳ دهم درصد از ارزش افزوده کشور را در سال ۹۴ تولید کرده و رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
مهرعلیزاده به بخش کشاورزی استان اشاره کرد و با اشاره به بخش هایی همچون زراعت، دامداری، مرغداری، پرورش کرم ابریشم، زنبورعسل، جنگلداری و ماهی گیری، افزود: خوزستان در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی، عنوان کرد: استان خوزستان در بخش معدن، صنعت و ترکیب این دو رتبه اول کشوری را دارد.
وی به ارزش افزوده بخش خدمات اشاره کرد و با بیان اینکه لجستیک، تامین همه فعالیت‌های اقتصادی است، اظهار داشت: جاده‌ها اتوبان ها بنادر فرودگاه ها، بخشهای بازرگانی ، بیمه و بانک، خدمات پشتیبانی ارائه می دهند که خوزستان در این زمینه رتبه پنجم را در سطح کشور دارد.
مهرعلیزاده بیان کرد: با کنار هم گذاشتن این شاخص‌ها به این می‌رسیم که این استان توجیه پذیری هر نوع سرمایه گذاری را دارد؛ دولت ناگزیر است به دلیل ظرفیت‌های خوزستان در این استان سرمایه گذاری کند.
قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی با اشاره به بنادر خوزستان، صادرات و واردات و ارتباط با بازار عراق و اروپا، اظهار داشت: اولین شرط سرمایه گذاری اقتصادی برای هلدینگ‌ها، ورود به این مباحث و توجه به این ظرفیت‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه ما تابع تصمیم‌سازی های ملی هستیم و با اشاره به بحران‌های پیش آمده گفت: شرایط موجود به دلیل بد عمل کردن پدافند غیر عامل استان و کشور بود.
مهرعلیزاده به بحث اشتغال استان اشاره کرد و با بیان اینکه قصد داریم استراتژی حرکت را به سمتی ببریم که منابع درست هزینه شود، افزود: پس از بررسی‌های مکرر به این نتجه رسیدیم که در بحث سرمایه‌گذاری با شرکت هایی همکاری کنیم که تخصص دارند و این اطمینان را داریم که تا ۸۰ درصد منابعی که هزینه می‌کنیم، برگشت می‌خورد و ارزش افزوده تولید می‌کند، بر این اساس بود که طبق پیش بینی، برنامه‌ای که برای نیمه دوم طراحی کردیم، آمادگی همکاری با شرکت اتکا را در دستور کار قرار دادیم.
قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در کشور، ادامه داد: باعث افتخار است که در کشوری زندگی می‌‍کنیم که ظرفیت های اقتصادی انبوه دارد.
وی با اشاره به ظرفیت و توان اقتصادی سازمان اتکا در سرمایه‌گذاری، گفت: اتکا، هلدینگ چند منظوره است، استراتژی‌های تهاجمی را در پیش گرفته و وارد بازارهای ایران و خارج از کشور شده و می‌خواهد یک موقعیت اقتصادی را برای خود رقم بزند که بخشی را شروع کرده و بخش دیگری هم که برنامه راهبردی و ۲۰ ساله دارد که این برنامه نوع توسعه هلدینگ‌ها را مشخص کرده است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.