پیش بینی بارندگی برای خوزستان در هفته آینده / هورالعظیم بارانی می شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش بینی بارندگی در هفته آینده در استان خوزستان خبر داد و گفت: فعلا مدلها نشان می دهند این سامانه بارشی مخصوصا در عراق و تالاب هورالعظیم بارش بسیار خوبی خواهد داشت.

محمد سبزه زاری در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی خوزستان که روز سه شنبه (۱۷ مهر ماه) برگزار شد، در خصوص پیش بینی های بارندگی خوزستان اظهار کرد: هفته آینده یک سامانه خوب بارشی وارد استان خوزستان خواهد شد که از روز سه شنبه تا آخر هفته آینده فعال خواهد بود.
وی افزود: فعلا مدلها نشان می دهند این سامانه بارشی مخصوصا در عراق و تالاب هورالعظیم بارش بسیار خوبی خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: همیشه با بارشهای نخستین مشکل داشتیم و مدلها خطاهای زیادی داشته اند اما حتی اگر نصف پیش بینی های بارندگی این سامانه رخ دهد، مشکلات آتش سوزی هورالعظیم رفع خواهد شد.
سبزه زاری بیان کرد: تاکنون همه مدلها نشان دهنده بارش خوب در فصل پاییز هستند اما با توجه به اینکه ریاضیات و مدلها خطای احتمالی دارند و در گذشته شاهد برخی خطاها بوده ایم، اگر قرار است آب رهاسازی کنیم و یا کشت شود، باید این کارها به گونه‌ای انجام شود که حتی اگر این مدلها به طور کلی اشتباه باشند، دچار مشکل نشویم.
وی گفت: مدلهای فصلی  نشان می دهند از نیمه آبان ماه به بعد حتی بارشهای سیلابی خواهیم داشت. با این وجود باید توجه داشت مدلهای پیش بینی فصلی ۶۵ تا ۷۰ درصد خطا نیز دارند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: با وضعیت کنونی اگر در اهواز چهار میلیمتر باران ببارد، فاضلاب بالا می آید که باید در این زمینه فکری شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.