بیش از ۵ هزار هکتار بافت فرسوده در استان خوزستان وجود دارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان خوزستان با اشاره به ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور، گفت: براساس آمار، ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از این سطح در استان خوزستان وجود دارد که به عبارتی ۹.۵ درصد بافت فرسوده در جغرافیای استان است.

فرشید پور حاجت شامگاه شنبه در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد،با اشاره به این‌که در حوزه عمرانی و مسکن شاهد فقر مسئولیت‌پذیری هستیم، اظهار داشت: طی ۵ سال گذشته دولت به دنبال سیاست‌گذاری برای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی بوده است.
وی با اشاره به ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور، بیان کرد: براساس آمار، ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از این سطح در استان خوزستان وجود دارد که به عبارتی ۹٫۵ درصد بافت فرسوده در جغرافیای استان است.
دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان خوزستان با بیان این‌که ۳۵ درصد ساکنین استان خوزستان در سکونتگاه‌های نا امن زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این حوزه از ظرفیت قانون استفاده نشده است.
وی با اشاره به این‌که ساخت و ساز بسیار سخت و انجام این کار در بافت فرسوده بسیار سخت‌تر است، عنوان کرد: دولت به دنبال روان‌تر کردن این مساله از طریق تدوین و ارائه تسهیلات به فعالان بخش خصوصی است.
پور حاجت با بیان این‌که عوارض به ویژه در بافت‌های فرسوده سنگین‌تر شده و با تخفیف‌های موجود هیچ تغییر و تحولی را مشاهده نخواهیم کرد، افزود: بافت فرسوده و حاشیه نیازمند حمایت است و بخش خصوصی مالیات خود را شفاف ارائه می‌دهد.
مصوبات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی؛ نقشه راه برای مقابله با تحریم
همچنین، شهلا عموری با اشاره به این‌که با اشاره به بی‌توجهی دستگاه‌ها مسئول نسبت به مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اظهار داشت: مصوبات این جلسه از راه‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان نقشه راه استان جهت مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی استفاده کرد.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز از آمادگی این اتاق برای همکاری در جهت تحقق و اجرایی شدن تمامی اهداف بسته ضد تحریمی استان خوزستان خبرداد.
یک هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در اهواز
در بخش دیگری از این جلسه، محسن بشیری خوزستان با اشاره به یک هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در سطح استان خوزستان، اظهار داشت: یک هزار و ۱۰۰ هکتار از ان مصوب شده و شامل ۷۰ درصد تخفیف و ۵ درصد دیگر در صحن شورای در حال تصویب است.
قائم مقام شهردار اهواز بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار هستیم اما روند در حال انجام و هیچ توقفی انجام نشده است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.