احتمال طغیان بیماری‌های اسهالی در شمال و شرق خوزستان در پی مشکلات آب شرب

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مشکلات بهداشتی آب شرب در مناطق روستایی شمال و شرق خوزستان گفت: اگر این وضعیت آب آشامیدنی در مناطق روستایی ادامه پیدا کند، طغیان بیماری‌های اسهالی را نه تنها در شمال و شرق خوزستان بلکه در برخی دیگر از مناطق استان نیز خواهیم داشت.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی در خوزستان، اظهار کرد: در شمال و شرق خوزستان و عمدتا در مناطق روستایی دهدز و ایذه مشکلات آب آشامیدنی وجود دارد.
وی تصریح کرد: تعدادی از روستاهای خوزستان فاقد سیستم لوله‌کشی آب هستند و در تعدادی از روستاها که لوله‌کشی آب دارند نیز آب خام وارد شبکه آب می‌شود و متولی تامین آب ندارند. همچنین در برخی مناطق با وجود دستگاه کلرزنی آب، گاهی با افت کلر آب یا رسیدن کلر به صفر مواجه می‌شویم.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: مشکلاتی که در آب آشامیدنی این روستاها وجود دارد موجب شده است که موارد طغیان برخی بیماری‌های اسهالی را مشاهده کنیم. در اوایل سال جاری نیز طغیان بیماری هپاتیت آ را در شمال استان خوزستان داشتیم.
سلمان‌زاده بیان کرد: اگر این وضعیت آب آشامیدنی در مناطق روستایی ادامه پیدا کند، طغیان بیماری‌های اسهالی را نه تنها در شمال و شرق خوزستان بلکه در برخی دیگر از مناطق استان نیز خواهیم داشت.
وی گفت: با توجه به مشکلاتی که در تامین آب شرب سالم در مناطق روستایی وجود دارد، این موضوع چندین بار در شورای سلامت استان خوزستان مطرح شده است و در برخی مناطق مشکل برطرف شده است اما باید اقدامات در این زمینه تسریع یابد.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در مناطقی که آب سالم وجود ندارد، شرکت آب و فاضلاب روستایی باید در روستاها با تانکرهای آبرسانی آب توزیع کند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.