تصادفات سالیانه بیش از ۴۰۰میلیارد ریال بارمالی تحمیل می کنند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تصادفات سالیانه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال بار مالی به بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز تحمیل می کنند.

دکتر مهران ورناصری روز سه شنبه در نشست شورای سلامت در سرسرای اداری استانداری خوزستان افزود:
بیمارستان ها با وجود داشتن مشکلات جدی مالی، بار زیادی را بر اثر تصادفات متحمل می شوند به صورتی که پارسال ۴۷۵ میلیارد ریال بار مالی تصادفات به بیمارستان های زیر مجموعه این دانشگاه گزارش شد.
وی گفت: پارسال ۳۷۳ مورد فوتی در بیمارستان های زیر مجموعه این دانشگاه براثر تصادف رخ داد که ۲۲۸ مورد در اورژانس فوت شدند.
ورناصری بیان کرد: در چهار ماه ابتدای پارسال، ۱۸ هزار و ۱۹۵ مورد تصادفی به بیمارستان ها مراجعه کردند که ۱۱۵ نفر فوت کردند و در مدت مشابه امسال ۱۲ هزار و ۷۶۰ مورد تصادفی اعلام شد که تعداد مراجعان و فوتی ها کاهش یافته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مقصر بودن راننده و خطای انسانی در اخبار و تصورات عمومی به عنوان اصلی ترین عامل تصادفات یاد می شود در حالی که اینگونه نیست.
وی ادامه داد: قدرت تصمیم یک راننده در یک جاده ۲ بانده و استاندارد لازم، کمتر است اما در یک جاده غیر استاندارد، راننده با تصمیمات و قضاوت بیشتری روبه روست در نتیجه امکان خطا افزایش می یابد و این نشان از بی ملاحظه بودن و نادانی مردم نیست.
ورناصری گفت: همیشه نباید گناه را به گردن مردم انداخت که با تصمیم غلط باعث تصادف می شوند اگر چه مقوله آموزش نیز مساله ای جدی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: با توجه به تحقیقات جهانی اصلی ترین عامل در تصادفات عامل امنیتی و جاده است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان نیز گفت: هدف ما کاهش آمار فوتی و مصدومیت است.
دکتر شهیار میرخشتی افزود: آمار فوتی تصادفات در فروردین ۹۵ از شهریور بیشتر بود اما با تلاش انجام شده در سال ۹۶ آمار معکوس شد و امید است در سال ۹۷ آمار فوتی تصادفات در شهریور کاهش یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با اشاره به وجود کمبود در حوزه خدمات فوریت های پزشکی دریایی، هوایی و زمینی گفت: کوه های اطراف باغملک از سخت گذرترین راه های خوزستان است به صورتی که ۲ هفته گذشته یک زن برای زایمان با کمک خانواده خود با صرف مدت زمان طولانی به دامنه کوه آورده شد که زایمان در همان مکان توسط ماموران اورژانس انجام شد که در صورت وجود بالگرد این مشکلات ایجاد نمی شد.

** کمبود ۳۴ پایگاه جاده ای اورژانس ۱۱۵ در خوزستان
دکتر ایرج نظری بیان کرد: با توجه به برنامه توسعه پنجم و ششم ۳۴ پایگاه جاده ای در خوزستان کمبود وجود دارد؛ همچنین هر پایگاه ۱۳ نفر نیرو نیاز دارد اما اکنون در هر پایگاه ۶ نفر ارایه خدمات می کنند.
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان نیز گفت: برای راه اندازی کشتارگاه صنعتی بهبهان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نشستی برگزار، و تصمیم ویژه ای اتخاذ شود.
علی حسین حسین زاده ادامه داد: در جلسه برگزارشده با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، پنج کمیته در خوزستان تشکیل شد که مسئولیت چهار کمیته را به عهده گرفتم که بخشی از کمیته ها مربوط به به دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سایر دانشگاه های پزشکی خوزستان بود.
وی ادامه داد:با توجه به برگزاری جلسات در هفته گذشته در تهران، مصوبات کمیته ها در حال نهایی شدن است و امید است خوزستان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.