کشف ۴۱هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: ماموران پایگاه دریابانی آبادان ۴۱ هزار لیتر سوخت قاچاق را در آبهای ساحلی استان کشف و ضبط کردند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی خوزستان سردار عبدالله نظرپور روز شنبه در این خصوص اظهار داشت: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی آبادان روز گذشته در نتیجه ساعت ها کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر خروج محموله بزرگ سوخت از آبهای کشور و فروش به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس آگاه شدند.

وی افزود: ماموران با اعزام به موقع به محل و طی عملیاتی غافلگیرانه موفق شدند شناور مورد نظر را هنگام خروج از آبهای داخلی کشور متوقف و در بازرسی از آن ۴۱ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل که در مخازن جاساز شناور بارگیری شده بود کشف کردند.

فرمانده مرزبانی خوزستان تصریح کرد: شناور توقیف شده به بهانه فعالیت تجاری اقدام به سوخت گیری کرده به بود ولی به محض خروج از دهانه اروند مسیر خود را به محل فروش و تبادل سوخت منحرف کرده که با هوشیاری دریابانان آبادان متوقف شد.

وی درپایان با اشاره به دستگیری ۲ متهم در این رابطه افزود: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

*کشف بیش از ۸۴ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط مرزبانان خوزستان

فرمانده مرزبانی خوزستان همچنین از توقیف ۶ فروند شناور ، چهار دستگاه کامیون و کشف ۸۴ میلیارد و هفتصد میلیون ریال کالای قاچاق توسط مرزبانان خوزستان در ۱۰ روز گذشته خبر داد.

وی افزود: در راستای مبارزه با مخلان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی در سال جدید مجموعه مرزبانی استان با ایجاد تعامل سازنده با نهادهای امنیتی و انتظامی ، سایر ادارات و ارگان های دولتی و مرزنشینان تمام تلاش خود را در مبازره با پدیده شوم قاچاق، ایجاد و استمرار امنیت پایدارو پاسداری از قلمرو سرزمینی ایران اسلامی در جنوب غرب کشور و به کار گرفته است.

سردار نظرپور ادامه داد: در همین راستا ماموران ما در پست کنترل ها، آبهای ساحلی، آبراه ها و تمامی مبادی ورودی و خروجی و پایانه های مرزی استان با اشراف اطلاعاتی و رصد لحظه به لحظه نوار مرزی ، ایجاد گشت های مستمر دریایی در سطح حوزه استحفاظی و کنترل شناورهای عبوری در آب های شمالی خلیج فارس و آراه بین المللی اروند، در ده روز گذشته، ضمن دستگیری ۴۲ قاچاقچی موفق شدند ۶ فروند شناور و چهار دستگاه خودروی باری حامل کالای قاچاق را متوقف کنند .

وی بیان کرد: مرزبانان خوزستان در این ماموریت ها بیش هزار دستگاه انواع لوازم خانگی ،۲۵ هزار عدد انواع نوشیدنی ، ۲۲ تن بستنی، ۱۰۰ تن آرد و بیش از ۶۰۰ هزار قلم لوازم آرایشی بهداشتی ، قاچاق که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور و بدون مجوز قانونی را کشف کردند.

این مقام ارشد مرزبانی در بخشی دیگر سخنان خود تصریح کرد: در خلال همین ماموریت ها از خروج بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق جلوگیری شد.

وی گفت: ارزش محموله های قاچاق کشف شده توسط کارشناسان ۸۴ میلیارد و هفتصد میلیون ریال برآورد شد که به همراه متهمان پس از تکمیل پرونده مقدماتی و مستندات کافی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

*رهایی پرندگان کمیاب زینتی و کشف لوازم آرایشی از قاچاقچیان در آبادان

فرمانده مرزبانی خوزستان همچنین از کشف ۱۰۰ قطعه پرنده زینتی توسط دریابانان استان خوزستان خبر داد و گفت: مامورین پایگاه دریابانی آبادان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی خود بلافاصله بررسی دقیق موضوع، شناسایی و دستگیری قاچاقچی در دستور کارشان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با اعزام به محل در یک عملیات غافلگیرانه موفق به کشف ۱۰۰ قطعه پرنده زینتی از نوع بلبل خرمایی شدند.

سردار نظرپور در در ادامه با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه های بومی منطقه بیان کرد: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری بایستی از طریق مبادی قانونی انجام گیرد، چرا که قاچاق در این زمینه علاوه بر تخریب محیط زیست، می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت سایر گونه‌ها و حتی انسان داشته باشد.

وی با اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه گفت: کارشناسان ارزش پرنده های کشف شده را ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که به همراه متهم مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

فرمانده مرزبانی خوزستان همچنین به کشف محموله بزرگ لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در سواحل آبادان اشاره کرد و گفت: روز جمعه ماموران پایگاه دریابانی آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، و حین کنترل شناور های عبوری یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق که به سمت بنادر آبادان در حرکت بود را شناسایی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی دقیق ماموران ۶۰۴ هزار و ۳۶۸ قالب صابون آرایشی که بدون مجوز ، قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده اند کشف شد.

سردار نظرپور در پایان با اشاره دستگیری ۶ متهم در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

*کشف محموله بزرگ کالای خانگی قاچاق در ماهشهر

فرمانده مرزبانی خوزستان به کشف محموله بزرگ کالای خانگی قاچاق در ماهشهر اشاره کرد و گفت: با تلاش ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر ، محموله بزرگی از انواع کالای خانگی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد و هفتصد میلیون ریال توقیف شد.

وی افزود: روز جمعه ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر مستقر در پاسگاه شناور خورزهره حین کنترل شناورهای عبوری در سواحل آبی خوزستان، به یک فروند شناور تجاری که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بندر تجاری هندیجان درحرکت بود مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: در بازرسی ماموران از شناور توقیف شده مقادیر زیادی از انواع کالای خانگی قاچاق شامل۹۵ دستگاه یخچال، ۱۰۵دستگاه انواع کولر گازی و ۱۴۰ دستگاه ماشین لباسشویی با مارکهای متفاوت همگی خارجی و بدون مجوز قانونی به مقصد ورود به بازار داخلی کشورمان بارگیری شده بود کشف شد.

سردار نظرپور با تاکید بر دقت نظر مرزبانان استان در کنترل مرزهای خشکی و آبی خوزستان اذعان داشت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بالغ بر ۹ میلیارد و هفتصد میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پروند مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع قانونی شد.

*سه فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آبهای خوزستان توقیف شد

فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر گفت: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهربا هدف مقابله با قاچاق و فروش غیرقانونی مواد سوختی ، سه فروند شناور صیادی را به اتهام فعالیت و فروش غیرقانونی بیش از ۲۰ هزارلیتر گازوییل قاچاق شناسایی و توقیف کردند.

سرهنگ ایرج زکوی در این خصوص اظهار داشت: دلایل و مستندات موجود حاکی از این است که شناورهای توقیف شده که با هدف صیادی اقدام به بارگیری بیش از ۲۰ هزار لیتر مواد سوختی یارانه ای نموده بودند، بدون هیچگونه فعالیت صیادی و صرفا با هدف فروش این مقدار مواد سوختی به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام به فروش غیرقانونی گازوییل قاچاق نمودند .

وی افزود: در خلال این عملیات بیش از پنج هزار لیتر سوخت و همچنین یک هزار و ۷۰۵ دلار ارز خارجی هنگام خروج از کشور کشف شد.

فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر ادامه داد: شناورهای مذکور توقیف و ناخدای آنها به اتهام اقدام غیرقانونی و قاچاق منابع سوختی کشور دستگیر و با تشکیل پرونده و مستندات قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

*محموله کنسروهای قاچاق در سواحل آبادان متوقف شد

جانشین فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور باری و کشف بیش از ۷ هزار قوطی کنسرو زیتون در آبهای شمالی خلیج فارس اروند خبر داد.

سرهنگ نادر سهیلی در این خصوص اظهار داشت: در راستای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به چرخه اقتصاد داخلی کشور و مبارزه بی امان با قاچاقچیان سوخت و کالا، دریابانان پایگاه دریابانی آبادان روز گذشته موفق شدند یک فروند شناور باری حامل محموله کنسروهای قاچاق را در آبهای شمالی خلیج فارس متوقف کنند.

جانشین مرزبانی خوزستان گفت: ماموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده هفت هزار و ۲۰۰ قوطی کنسرو زیتون که قاچاق و بدون مجوز قانونی بارگیری شده بود را کشف کردند.

وی اشاره به دستگیری ۶ متهم در این زمینه افزود: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهم تحویل مراجع ذی صلاح شد.

سرهنگ سهیلی تصریح کرد: دریابانان خوزستان با اشرافیت اطلاعاتی عملیاتی بر آبهای ساحلی استان هرگونه تحرکات را زیر نظر گرفته و با قانون شکنان و مخلان اقتصاد داخلی برخورد جدی خواهند کرد.

*توقیف شناور قانون شکن و کشف نوشیدنی های قاچاق در آبادان

جانشین مرزبانی خوزستان همچنین از توقیف یک فروند شناور متخلف ، فعال در عرصه قاچاق کالا و حامل نوشیدنی های قاچاق در آبراه اروند خبر داد.

سرهنگ نادر سهیلی افزود: روز گذشته ماموران پایگاه دریابانی آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، و حین کنترل شناور های عبوری در پهنای اروند یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق که به سمت بنادر آبادان در حرکت بود را شناسایی متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این شناور ۶۰۰ پاکت نوشیدنی یک و نیم لیتری که بدون مجوز ، قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده اند را کشف کردند.

وی در ادامه با اشاره به عزم جدی مرزبانان خوزستان در مقابله با قانون شکنان و سودجویان تصریح کرد: در این رابطه ناخدا و پنج خدمه کشتی به اتهام فعالیت در عرصه قاچاق کالا دستگیر جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.