استاندار خوزستان: کشت شلتوک درحوضه آبی کارون و دز به هیچ وجه انجام نشود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: شلتوک کاری در حوضه آبی رودخانه کارون و دز، در سال زراعی جاری به هیچ وجه نباید انجام شود و فرمانداران در مناطق بالا دست خوزستان باید نظارت کافی را در این مورد داشته باشند.

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در ستاد خشکسالی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: مقرر شده بود که در حوضه کارون و دز شلتوک کاری ممنوع شود، و برای ایجاد درآمد کشاورزان این مناطق کشت جایگزینی مشخص شود که هنوز این کار انجام نشده است.
وی گفت: شلتوک کاران خوزستان از جایگزین نشدن کشت جایگزین گله مند هستند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت تامین آب نخیلات خوزستان بیان کرد: با حداقل شرایط باید نخیلات را نجات داد و آب آنها تامین شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان با بحران آب روبه رو است گفت: خوزستان در بحران خشکسالی است و فرمانداران باید در این مورد حساسیت لازم را داشته باشند.
شریعتی ادامه داد:باید با توجه به بحران آبی موجود در خوزستان، اقدامات مناسبی برای استفاده درست و با توجه به شرایط موجود استان انجام شود.
وی افزود: تولید برق اولویت اصلی در خوزستان است و باید تمامی دستگاه ها در صرفه جویی برق و آب و اجرای دستورالعمل دولت به خوبی کار کنند.
وی گفت: تعطیلی ادارات در خوزستان در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه، به منظور صرفه جویی برق، باید با نظارت دستگاه های مرتبط کاملا رعایت شود و ادارات نباید بیش از این زمان کار کنند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.