توقیف ۴ شناور حامل سوخت قاچاق در سواحل خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:چهار فروند شناور صیادی غیرمجاز با ۲۰هزار لیتر سوخت قاچاق (گازوییل)، روز جمعه با تلاش ماموران دریابانی در آب های ساحلی خوزستان توقیف شد.

سرهنگ نادر سهیلی روز شنبه افزود: با بازرسی انجام آمده، شناورهای توقیف شده در امر خرید و فروش سوخت قاچاق و انتقال آن به شناورهای عبوری در آب های بین المللی خلیج فارس نقش داشته اند.
وی گفت: چهار ناخدای این شناورها به اتهام قاچاق سوخت بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.
سرهنگ سهیلی بیان کرد: دلایل و مستندات موجود حاکی از این است که شناورهای توقیف شده با هدف صیادی اقدام به بارگیری سوخت کرده و سپس بدون هیچ فعالیت صیادی و تنها با هدف فروش مواد سوختی به دلالان اقدام به انتقال غیرقانونی گازوییل به خارج از کشور کرده اند.
جانشین فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: سوخت مکشوفه تحویل نماینده شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان شده است.
به گفته سرهنگ سهیلی امسال تاکنون بیش از ۲۰ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب های شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان توقیف و محموله های آنان ضبط شد.
اختلاف بهای سوخت یارانه ای با ‘فوب’ خلیج فارس ، سبب شده تعدادی از شناورها و قایق های صیادی به قاچاق سوخت از کشور مبادرت کنند.
ماموران دریابانی خوزستان پارسال بیش از ۲۵۰هزار لیتر سوخت قاچاق هنگام خروج از کشور در سواحل خوزستان و آب های شمالی خلیج فارس را کشف و ضبط کردند.
چندی پیش فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان نسبت به قاچاق سوخت و خروج غیرقانونی آن از توسط شناورهای صیادی این استان هشدار داد و گفته بود ماموران دریابانی با همه اشکال قاچاق سوخت و کالا برخورد قانونی می کنند.
قاچاق سوخت از آب های خوزستان از گذشته های دور وجود داشته ولی با صدور کارت سوخت و اجرای طرح پیمایش ، از میزان قاچاق سوخت از کشور کاسته شده است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.