فرماندار خرمشهر: عبور ۳۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز شلمچه پیش بینی شده است

عصر جنوب: فرماندار خرمشهر گفت: پیش‌بینی بر این است که تا اربعین حسینی، ۳۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه برای تردد به عتبات‌عالیات در عراق گذر کنند.

ولی‌الله حیاتی در حاشیه اجرای مانور افتتاح قرارگاه اربعین اظهار کرد: با برافراشتن بیرق حسینی در مرز بین‌المللی شلمچه خدمات‌رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین در این مرز آغاز شد.

وی بر عشق و علاقه مردم خرمشهر در خدمت‌رسانی به زائران حسینی تاکید کرد و افزود: مردم مرزدار، ولایتمدار و سرزمین عاشورایی همان‌طور که در دوران دفاع مقدس خالق حماسه‌های ماندگار بودند در ایام اربعین نیز حماسه‌ای بی‌نظیر و وصف‌ناپذیر در خدمتگزاری به زائران حسینی را رقم خواهند زد.

فرماندار خرمشهر از حذف تمام عوارض‌های مرز شلمچه برای زائران خبر داد و عنوان کرد: از امروز تمام عوارض در مرز شلمچه حذف شده و زائران می‌توانند با داشتن گذرنامه و ویزا برای تردد به عتبات از مرز عبور کنند.

حیاتی با اشاره به اتخاذ تمام تمهیدات لازم در این ایام توسط ستاد اربعین، عنوان کرد: سامانه جدید و کریدور جدیدی در مرز بین‌المللی شلمچه تعریف کرده و ۷۰ تکیه در مرز نیز آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

وی اضافه کرد: آمبولانس‌های فوریت پزشکی و تیم پزشکی و همچنین آمبولانس‌های امداد و نجات هلال احمر نیز در مرز مستقر هستند.

عالی‌ترین مقام دواتی در خرمشهر همچنین از آمادگی اماکن استقرار زوار در شلمچه و اردوگاه شهید باکری خبر داد و گفت: چادرها و خیمه‌های هلال احمر و ظرفیت‌های اسکان هم در مرز و هم اردوگاه شهید باکری فراهم شده است.

حیاتی در پایان با بیان اینکه مرز از بیستم محرم باز شده و تا پایان اربعین باز خواهد بود، افزود: پیش‌بینی بر این است که تا اربعین ۳۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه برای تردد به عتبات‌عالیات در عراق گذر کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.