مرکز سنجش تراکم استخوان در خرمشهر راه اندازی شد

عصر جنوب: مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از راه‌اندازی مرکز سنجش تراکم استخوان در بیمارستان ولیعصر این شهرستان خبر داد.

کامران سالمی با تأکید بر اهمیت اطمینان از تراکم استخوان در برخورداری از سلامت جسمی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این مطلب، مرکز سنجش تراکم استخوان در بیمارستان ولیعصر خرمشهر راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: سنجش تراکم یا دانستومتری استخوان، روشی است که با آن می‌توان سفتی و سختی و درجه محکم بودن استخوان‌های بدن را تعیین کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با بیان اینکه با دانستومتری، تراکم استخوان‌های بدن یعنی ستون مهره‌ها و لگن بررسی می‌شود، افزود: این استخوان‌ها محل‌هایی هستند که بیش از همه استخوان‌ها بر اثر پوکی استخوان دچار شکستگی شده و می‌توان با تشخیص و پیشگیری از پیشرفت آن، از شکستگی‌های لگن، مخارج درمان، مرگ و میر و عوارض ناشی از شکستگی استخوان جلوگیری کرد.

سالمی در ادامه بر بی‌خطر بودن این روش درمانی تاکید کرد و گفت: این روش تصویربرداری بی‌خطر، ساده، غیرتهاجمی بوده و میزان اشعه‌دهی آن در حد صفر است.

وی در پایان اظهار کرد: در این روش، زمان لازم برای هر بیمار ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و بیشتر برای کسانی استفاده می‌شود که در معرض خطر ابتلا به استئوپروز یا پوکی استخوان هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.