مشکلات عشایر خرمشهر بررسی شد

عصر جنوب: در نشستی با حضور فرماندار و مسئولان خرمشهر شیوخ عشایر این شهرستان مشکلات خود را بازگو کردند.
پیش از ظهر امروز نشستی با حضور فرماندار، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر، بخشدار و رابط امور عشایر این شهرستان با سران عشایر و طوایف خرمشهر در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

در این جلسه برخی از سران عشایر به نمایندگی سایرین سخن گفتند که از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست می‌توان به مشکلات موجود در بخش‌های اشتغال، کشاورزی و تردد زائران در ایام اربعین حسینی از مرز شلمچه، گرانی و سایر مشکلات اجتماعی اشاره کرد.

بزرگان طوایف خرمشهر، رفع مشکل بی‌کاری قشر جوان، احداث بازارچه برای ایجاد فرصت‌های شغلی، رفع مشکل آب شرب در شهرستان، تسطیح اراضی منتهی به روستا‌ها از جمله روستای «عریض»، بهبود مبلمان شهری و تشکیل اتاق فکر برای بهره‌گیری از خرد جمعی عشایر را از فرماندار و سایر مسئولان شهری خواستار شدند.

از دیگر درخواست‌های شیوخ طوائف خرمشهر از فرماندار این شهرستان، حضور در نشست‌ها و مجالس آن‌ها برای لمس بهتر مشکلات، جلوگیری از مهاجرت نخبگان خرمشهری و فراهم‌سازی شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران و رونق در بخش‌های مختلف بود.

بزرگان عشایر خرمشهر در ادامه متذکر شدند: عشایر از جایگاه بالا و تاثیرگذاری در منطقه برخوردار بوده و می‌توان به بهره‌گیری از ظرفیت شیوخ طوایف نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد.

سران عشایر تصریح کردند: عشایر قادرند با بهره‌گیری از مولفه‌های عاطفی، سرمایه‌گذاران خرمشهری ساکن سایر نقاط میهن و کشورهای همسایه را به سرمایه‌گذاری در خرمشهر ترغیب کنند که با استفاده از این ظرفیت می‌توان در مسیر توسعه شهرستان گام‌های بلندی برداشت که این امر مستلزم تعامل مستمر میان عشایر و دستگاه‌های دولتی است.

در ادامه نشست از بزرگان عشایر خرمشهر در خواست شد تا از نقش تاثیرگذار خویش برای بهبود شرایط شهرستان، رفع مشکلات و برچیدن برخی سنت‌های اشتباه رایج استفاده کنند.

فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.