خرمشهر آماده پذیرائی از زائران/ زائری در صف نمی ماند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر اینکه در طول شبانه‌روز حدود یکصد هزار نفر زائر از مرز بین‌المللی شلمچه انتقال داده می‌شوند، گفت: زائران ویزا را از مبادی حرکت خود تهیه کنند.

ولی‌الله حیاتی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای عبور آسان، روان و توام با امنیت زائران در ایام اربعین در مرز بین‌المللی شلمچه اندیشیده شده است، اظهار کرد: امسال پیش‌بینی ما این است که حدود یک میلیون نفر زائر از مرز شلمچه تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: مرز بین‌المللی شلمچه به عنوان مرز ویژه اتباع خارجی مدنظر گرفته شده است و کریدور عبور اتباع خارجی نیز در مرز شلمچه تعیین می‌گردد.

فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر اینکه امسال ۲۵۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران در مرز شلمچه مستقر خواهند شد، گفت: در ایام اربعین روزانه و در هر وعده غذایی، بیش از یکصد هزار پرس غذای گرم در میان زائران توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در طول ۱۱ کیلومتر احداث شده است، بیان کرد: ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی ما از خرمشهر و عمق کشور به سمت شلمچه و به صورت عکس از شلمچه به سمت عمق کشور در ایام اربعین فعال خواهد بود.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نیز در ایام اربعین فعال است، خاطرنشان کرد: مرز ما به صورت شبانه‌روزی باز خواهد بود و پایانه بین‌المللی مرز شلمچه با ۳۲ گیت ورود و خروج، حاضر است در طول شبانه‌روز یکصد هزار نفر را انتقال و کار زائران را به نحو احسن انجام دهد.

حیاتی با تاکید بر اینکه زائران از مبادی که حرکت می‌کنند، ویزای خود را بگیرند، متذکر شد: توصیه اکید بنده به زائران این است که از عمق کشور ویزای خود را تهیه کنند و با گذرنامه و ویزای معتبر به مرز مراجعه کنند و تحت هیچ شرایطی خروج بدون ویزا از مرز امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه ویزا در نقاط صفر مرزی داده نخواهد شد، گفت: زائران ویزا را از کنسولگری‌های که در سطح کشور به مناسبت ایام اربعین دایر شده‌ است، تهیه کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر در پایان تصریح کرد: زائران بعد از تهیه ویزا بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای با پذیرایی مردم خون‌گرم خرمشهر برای زیارت اربعین حسینی مواجه خواهند شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.