رونمایی از کاپ قهرمانی جام حذفی در شلمچه/ محدودیت ترافیکی در خرمشهر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: کاپ قهرمانی جام حذفی در منطقه عملیاتی شلمچه با حضور برخی مسئولان رونمایی شد.

عصر امروز کاپ قهرمانی جام حذفی فوتبال با حضور محمدرضا ساکت مشاور سازمان لیگ فوتبال، فرماندار خرمشهر و نمایندگان دو تیم استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان توسط فرزندان دو شهید مدافع حرم منیعات و عسکری فرد رونمایی شد.

مشاور سازمان لگ کشور دراین مراسم عنوان کرد: فینال جام حذفی از این پس هرسال در خرمشهر دیار مقاومت برگزار می شود تا نشان دهیم آرامشی که بر فضا ورزش حاکم هست، مرهون داشتن جانساران و قهرمانانی است که جانانه ایستادند.

وی به عجین شد ورزش با ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همه این نشانه ها، نمادهایی از ظرفیت ها و اعتقادات فرهنگی ورزش و فوتبال است برای آنانکه فوتبال و ورزش را به دور از پاکی  می دادند و آن را به ناپاکی متهم می کنند.

ساکت به ویژگی های این کاپ اشاره کرد و گفت:  قاب این کاپ از فولاد آب دیده است. توپ برنجی داخل آن آب طلا شده، متن  صفحه از برنج و کروم هست که عجین شده است. روی این قاب  تصویری از مسجد جامع خرمشهر و اطلاعاتی  از جام حذفی و این جمله گهربار از امام خامنه ای است که «فوتبال ورزش زیبایی است که در آن هنرمندان چابکی حرکت دسته جمعی و همکاری ملاک عمل است» حک شده است.

این کاپ پس از رونمایی در کنار شهدای یادمان شلمچه، از یادمان حرکت  داده  شد و کنار پل آزادی، تحویل غواصان نیروی دریایی داده شد و غواصان از طریق رود کارون آن را به خیابان روبروی مسجد جامع منتقل کرده و آنجا مجددا تحویل رزمندگان و ورزشکاران شد.

امشب در کنار مسجد جامع خرمشهر، مراسم به میثاق جامعه میثاق خانواده فوتبال برگزار می شود.

فرمانده پلیس راه استان خوزستان از ممنوعیت تردد تمام وسایل نقلیه سنگین فردا در محور اهواز – خرمشهر به دلیل برگزاری فینال جام حذفی خبر داد.

رضا دولتشاهی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور سهولت تردد خودروها در مسیر اهواز – خرمشهر به ویژه برای علاقه‌مندان به فوتبال، طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در این محور به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تردد بالای خودروهای سنگین در این محور بنا بر این شد که تردد خودروهای سنگین فردا متوقف شود و اینگونه خودروها از مسیر آبادان – اهواز حرکت کنند.

فرمانده پلیس راه استان خوزستان ادامه داد: طبق این تصمیم تردد هرگونه کامیون و تریلر در محور‌های برون شهری منتهی به خرمشهر فردا از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۴ همان روز در محور اهواز – خرمشهر ممنوع است.

دولتشاهی اضافه کرد: این تصمیم تنها برای کاهش حوادث احتمالی رانندگی و سهولت تردد مردم برای مشاهده بازی حساس فینال جام حذفی گرفته شده است.

به گزارش فارس، فینال جام حذفی فوتبال ایران جام آزادسازی خرمشهر بین دو تیم فوتبال استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان فردا از ساعت ۲۱ در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر برگزار می‌شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.