لزوم برگزاری دوره‌های آموزش برای اعضای شورای شهر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: در نشست شوراهای شهرستان خرمشهر بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزش برای اعضای شورا تأکید و نسبت به کم‌کاری و بی‌توجهی مسؤولان به شورای شهر مینوشهر انتقاد شد.

به گزارش فارس، ظهر امروز جلسه گردهمایی شوراهای این شهرستان به ریاست ولی‌الله حیاتی، فرماندار ویژه برگزار شد.

امید اسکندری در این جلسه اظهار کرد: بار‌ها از فرماندار خرمشهر درخواست کردیم که با مسؤولانی که کم‌کار هستند برخورد شود، چون متأسفانه بعضی از دستگاه‌ها کوچک‌ترین توجهی نسبت به شورا ندارند.

وی با بیان اینکه چهره همه افراد شورا ناراحت است، ادامه داد: شورا از نماینده عالی دولت در شهرستان توقع دارد که مشکلات را حل کند، با معاون برنامه‌ریزی فرماندار تماس گرفته شد، اما وی به‌جای حل مشکلات موجود گله‌مند شدند‌.

رئیس شورای شهر مینوشهر خاطرنشان کرد: اگر ما در شورای شهر توان حل مشکلات را نداشته باشیم، پس شورای بخش و روستا کارشان به کجا می‌رسد، شهرستان در قبال شورای شهر کم‌رنگ عمل می‌کند.

اسکندری متذکر شد: تا زمانی که مسؤولان اجرایی حاضر به همکاری و کمک به شورای شهر نباشند، مشکلی حل و رفع نخواهد شد.

* لزوم برگزاری دوره‌های آموزش برای اعضای شورا

در ادامه این مراسم عیسی شرجی با بیان اینکه شورا یک خانواده بزرگ و دارای آثار و برکاتی است، اظهار کرد: شورا پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان است، اگر بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، شاهد رفع و حل مشکلات خواهیم بود و باید جلساتی از قبل صورت می‌گرفت تا مشکلات شهر بیان شود.

وی با اظهار تأسف از عدم تبلیغ روز شورا‌ها گفت: تا به الان برای اعضای شورا یک جلسه آموزشی هم ترتیب داده نشد، به مسؤولان استانی و محلی زیاد مراجعه کردیم اما متأسفانه به علت کمبود امکانات این جلسات برگزار نشدند.

نماینده شورای شهرستان خرمشهر گفت: بعضی از اعضا برای تهیه مصوبات جلسه‌ها با مشکل مواجه هستند، که باید گفت برای برگزاری دوره هنوز هم دیر نشده است.

شرجی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دل همین شورا‌ها به مقامات بالایی دست پیدا کردند و عده‌ای هم وارد مجلس شدند، که مایه خوشحالی و افتخار است.

* کم‌کاری در حمایت از شورا‌ها

در ادامه مینا‌ سیاحی با بیان اینکه شورا‌ها از ارکان مهم ملت هستند، اظهار کرد: خدمت به مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما همیشه باید قدر این نعمت را بدانیم و شکرگزار آن باشیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شورا‌ها از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار هستند اما متأسفانه حمایت‌های کافی از آن نمی‌شود، اگر حمایت‌های لازم اجرایی شود به تبع آن مشکلات مردم کاهش می‌یابد.

رئیس شورای شهر خرمشهر با بیان اینکه آمار جامعه شورایی به ۱۷۷ نفر می‌رسد گفت: خوشبختانه تعداد قابل توجهی از این آمار را قشر بانوان تشکیل می‌دهند، که خوزستان درد این جایگاه در شورا‌ها رتبه دوم را دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.