پنج شهید غواص خرمشهری در مقابل مسجد جامع به خاک سپرده شدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: پنج شهید غواص و خط شکن دوران دفاع مقدس، روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام مقابل محوطه مسجد جامع خرمشهر به خاک سپرده شدند.

به گزارش ایرنا، پیکر پنج شهید غواص، امروز سه شنبه همزمان با دیگر مناطق کشور و در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام از چهار راه شهید مطهری خرمشهر به سمت مسجد جامع این شهر بر دوش مردم ولایتمدار و قدر شناس منطقه آزاد اروند تشییع و در محوطه مقابل مسجد جامع این شهر آرام گرفت.
در آیین تشییع این شهیدان، جمعی از خانواده شهیدان، یادگاران دفاع مقدس، مسئولان محلی و جمع کثیری از شهروندان ساکن منطقه آزاد اروند حضور داشتند.
آیین استقبال از این شهیدان نیز، شامگاه دوشنبه با حضور پرشور مردم و مسؤولان شهرستان خرمشهر برگزار شد.
آیین استقبال از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس، شامگاه دیشب با حضور حجت الاسلام موسوی امام جمعه، ولی الله حیاتی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر، جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس، مسؤولان محلی، خانواده شهیدان و مردم شهرستان در پلیس راه خرمشهر برگزار شد.
آیین وداع با پنج شهید غواص خط شکن دوران دفاع مقدس نیز همزمان با شب سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام با نوای روضه خوانی مداحان اهل بیت در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.
کاروان شهدا از چهار روز پیش با استقبال مردم اندیمشک وارد استان خوزستان شد.
از مجموع ۱۷۵ شهید غواص و خط شکنی که مظلومانه و دست بسته در عملیات کربلای ۴ در منطقه ابوفلوس به شهادت رسیدند، پیکر مطهر و پاک ۳۸ شهید در ۱۱ نقطه استان خوزستان تشییع شد که از این تعداد، شش شهید با نام و مابقی گمنام هستند.
امروز همزمان با خوزستان در ۱۹ استان کشور، پیکر مطهر شهدای غواص تشییع شد که خوزستان سهم بالایی از این شهیدان را به خود اختصاص داد.
پیکر شش شهید غواص پیش از ظهر سه شنبه از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله اهواز تا میدان شهدای این شهر تشییع شد.
منوچهر تنگسیری، حسینعلی بایمانی نژاد، علی نبوی و عیسی جابری شهدای بانامی هستند که پیکرهایشان به همراه دو شهید گمنام امروز در اهواز روی دوش مردم شهید پرور این شهر تشییع شد.
چندی پیش، پیکرهای مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس که با تلاش کمیته جست وجوی مفقودان در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شده بودند، از طریق مرز شلمچه به میهن اسلامی منتقل شد.
از این تعداد، ۱۷۵ نفر شهدای غواص بودند که اجساد مطهر آنان با دستان بسته در یک گور دسته جمعی در منطقه ابوفلوس عراق کشف شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.