هیات تجاری عراقی به خرمشهر آمد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: اعضای یک هیات تجاری و بازرگانی عراقی به همراه رییس اتاق بازرگانی بصره با ورود به خرمشهر، از توانمندی های اقتصادی این شهرستان در بخش های حمل و نقل، تجارت، بازرگانی و صنعت دیدن کردند.

به گزارش ایرنا، اعضای این هیات تجاری در بدو ورود به شهرستان خرمشهر از پایانه دریایی خرمشهر ، و نیز شناورهای مغروقه در کارون و اروندرود دیدن کردند.

اعضای این هیات تجاری همچنین در سفر خود به خرمشهر بر همکاری دوجانبه در راستای لایروبی اروندرود در راستای افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی ها و توسعه تعامل و همکاری بین بخشی تاکید کردند.

رییس اتاق بازرگانی بصره به همراه بازرگانان عراقی همچنین در این سفر از شرکت های نساجی خرمشهر تولیدکننده لباس ضد آتش، و کارخانه تولید قطعات خودرو دیدن کردند.

رییس اتاق بازرگانی خرمشهر نیز در این خصوص، رایزنی برای افزایش صادرات و توسعه تجارت بین کشورهای ایران و عراق بویژه خرمشهر و بصره عراق را از محورهای سفر هیات عراقی به ایران بیان کرد.

سیداحمد حسینی فر ادامه داد:نخستین نشست مشترک اتاق بازرگانی خرمشهر و بصره نیز شنبه به میزبانی خرمشهر برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این نشست ها را افزایش تعامل تجاری و اقتصادی، بهبود مبادی تجاری و توسعه صادرات به استان بصره عراق بیان کرد.

حسینی فر اضافه کرد:عزم کشوری و استانی بین ایران و عراق برای همکاری تجاری و اقتصادی جدی است.

استان بصره به دلیل موقعیت استراتژیک اقتصادی و تجاری، دسترسی آن به آب های آزاد و همجواری با مرزهای جمهوری اسلامی ایران از موقعیت مناسب اقتصادی برخوردار است.

اواخر دی پارسال نیز، هیات تجاری عراق به منظور افزایش همکاری تجاری در سفر به آبادان، با اتاق بازرگانی این شهر تفاهم نامه همکاری منعقد کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.