نجات یک کشتی خارجی از سوی تیم های عملیاتی بندرخرمشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  معاون دریایی و بندری اداره کل بندر خرمشهر از پایان عملیات چهار روزه نجات کشتی سانحه دیده Aashish در آب های خلیج فارس خبر داد.

احمدشهریاری  گفت: این شناور که محموله پنج هزار و ۲۰۰ حلقه لاستیک، قطعات موبایل و کالای متفرقه همراه داشت، از بندرشارجه به بندربصره در حال تردد بود که حوالی بویه شماره ۱ خور موسی به سمت دهانه اروندرود دچار حریق شد.

وی گفت: خدمه کشتی Aashish با ارسال پیام اضطراری به ایستگاه راهنمایی بندر امام خمینی، این سانحه را اطلاع رسانی کردند که بلافاصله پس از برقراری ارتباط و آگاهی از نوع محموله که قابل اشتعال نیز بود، تدابیر لازم در نظر گرفته شد و چند شناور برای انجام عملیات امداد رسانی به محل حادثه اعزام شد.

شهریاری اظهار داشت: غرق شدن این کشتی در مسیر تردد شناورها از بنادر جنوبی به ویژه بندر امام خمینی(ره) به بندرخرمشهر و بالعکس می توانست حوادثی به دنبال داشته باشد، تیم عملیاتی اداره کل بندر خرمشهر با تجهیزات کامل در محل سانحه حضور یافت و پس از چهار شبانه روز، عملیات نجات خدمه، اطفای حریق ،نجات کشتی و انتقال آن به بندرخرمشهر را با موفقیت به پایان رسانید.

به گفته معاون دریایی و بندری اداره کل بندر خرمشهر، هشت خدمه این کشتی که ملیت اندونزیایی و سریلانکایی دارند، در سلامت کامل به سر می برند و در حال حاضر برای انجام مراحل قانونی در بندرخرمشهر اسکان یافته اند.

وی مشخصات این شناور باری را ۶۳ متر طول، ۹٫۸۰ مترعرض و ۵٫۸۰ متر عمق و با تناژ GT1092 اعلام کرد.

به گفته شهریاری، با توجه به شدت حریق و نوع محموله، با وجود اطفای کامل آن، نیروهای آتش نشانی همچنان درحال خنک سازی این شناور در اسکله های بندر خرمشهر می باشند.

ایرنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.